|
Wątek:
|
Sukces akcji "Poznań za pół ceny"!
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-06-17 17:19
|
Temat:
|
Sukces akcji "Poznań za pół ceny"!
|
Treść:
|
Aktualność: Akcja promocyjna "Poznań za pół ceny" zorganizowana przez Poznańską Lokalną Organizację Turystyczną zakończyła się pełnym sukcesem. Poznańskie restauracje, hotele i muzea pękały w szwach. Mnóstwo gości było w zoo, palmiarni, a poznańskie hotele sprzedały więcej noclegów niż w inne weekendy.
W weekend 13-14 czerwca w wybranych poznańskich hotelach, restauracjach, muzeach było o 50% taniej. Taniej w ten weekend oznaczało także lepiej. Przygotowano bogaty, darmowy program turystyczny. Z przewodnikiem można było zwiedzić Ostrów Tumski z pierwszą w Polsce katedra i grobami pierwszych władców Polski, Stary Rynek, kościół farny z podziemiami oraz Zamek Cesarski. W każdej z wycieczek uczestniczyło ok. 200 osób. Przez dwa dni otwarty wyjątkowo dla turystów fort VIIIa obejrzało blisko 2 tysiące osób.
- Frekwencja nas bardzo pozytywnie zaskoczyła. Za rok wycieczek będzie zdecydowanie więcej - zapowiada Jan Mazurczak, dyrektor Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej.
W restauracjach, które przyłączyły się do akcji o wolny stolik było bardzo trudno. Pierwsze podsumowania pokazują, że sprzedano nawet czterokrotnie więcej posiłków niż zwykle. Tłumy turystów pojawiły się także w poznańskim zoo, aby obejrzeć otwartą niedawno Słoniarnię oraz w jednej z największych w Europie palmiarni. Kilkaset osób brało udział w specjalnej edycji gry miejskiej "Poszukiwacze Prawdy", w której gracze rywalizowali o klucz do starej skrzyni ustawionej na środku Starego Rynku. O Poznaniu mówiono przez dwa dni we wszystkich mediach i gorąco zachęcano do odwiedzin miasta w weekend, dokładnie opisując przy okazji poznańskie atrakcje turystyczne.
Akcja "Poznań za pół ceny" jest dokładnie badana przez Katedrę Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Już wkrótce będzie wiadomo, o ile więcej niż zwykle sprzedano noclegów, posiłków w restauracjach, biletów do muzeów, zoo i palmiarni. Ankietowano także turystów. Dowiemy się zatem, jak oni oceniają akcję "Poznań za pół ceny" i na ile turystyczny Poznań na weekend przypadł im do gustu.
|
Odpowiedzi:
Akcja marketingowa Poznań za pół ceny to sukces? [2009-06-17 21:17 83.9.105.*]
Czy przypadkiem do tej "pełni sukcesu" nie przyczynił się fakt, że akcja ta odbywała się akurat podczas długiego weekendu? Moim zdaniem i tak byłoby więcej gości w Poznaniu niż w zwykły weekend, nawet bez tej akcji! odpowiedz » Akcja marketingowa Poznań za pół ceny to sukces? [2009-06-18 14:12 83.15.101.*]
W długie weekendy Poznań pustoszał w ubiegłych latach. Owszem, były grupy typu szkolnego i z zagranicy, ale to nie są klienci restauracji. Pomysł doskonały i sam z niego skorzystałem jedząc za pół ceny w miejscach do których zwykle nie wchodziłem. Poza tym dużo ciekawych, trudno dostępnych miejsc można było obejrzeć w sobotę za darmo. odpowiedz » Akcja marketingowa Poznań za pół ceny to sukces? [2009-06-17 21:02 77.254.8.*]
Byliśmy, korzystaliśmy i zaoszczędziliśmy. Restauracje, które zdecydowały się na tą akcję były po prostu pełne. Nawet w niedzielne południe, kiedy - nie tylko w długi weekend - są puste aż do wieczora. W hotelach też więcej gości, którzy specjalnie przyjechali. BRAWO!!! odpowiedz » Akcja marketingowa Poznań za pół ceny to sukces? [2009-06-17 17:19 83.15.149.*]
Gratuluję i chcę przyklasnąć podjęcia takiej akcji. Każda ciekawa forma promocji jest bardzo cenna. Pragnę jedynie zaznaczyć dla porządku, że akcję weekend za 50% od dwóch lat prowadzi już Wisła w Beskidzie Śląskim. Obu miastom gratuluję; Wiśle za pomysł i kontynuację, a Poznaniowi za podjęcie podobnej akcji. odpowiedz » Akcja marketingowa Poznań za pół ceny to sukces? [2009-06-20 21:10 194.187.75.*]
Zaintrygowany postem, ze Poznan podjal inicjatywe Wisly, sprawdzilem jak to bylo. Okazuje sie, ze Poznan zaczal w maju 2008 r., a Wisla w pazdzierniku 2008 r., wiec jesli juz to brawa dla Poznania za pomysl, a dla Wisly za podjecie podobnej akcji ;) odpowiedz »
|