|
Wątek:
|
40-lecie rejsów długodystansowych Finnair
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2009-05-28 14:00
|
Temat:
|
40-lecie rejsów długodystansowych Finnair
|
Treść:
|
Aktualność: Finnair rozpoczął swoje rejsy międzykontynentalne 40 lat temu, lotem z Helsinek do Nowego Jorku. Od momentu uruchomienia trasy Warszawa-Helsinki w kwietniu roku 1973 zamierzeniem linii lotniczych Finnair było komfortowe połączenie z Nowym Jorkiem.
W chwili obecnej Finnair lata do Nowego Jorku codziennie, zaś jego letni rozkład rejsów został uzupełniony o trzy dodatkowe loty w trakcie tygodnia. Nowy samolot Airbus A330, który jest wykorzystywany na trasie do Nowego Jorku wyposażono w taki sposób, aby zapewnić pasażerom na pokładzie odpowiedni komfort podróży.
Pierwsze loty Helsinki-Nowy Jork były obsługiwane przez czterosilnikowy samolot odrzutowy DC-8, stanowiący w tym czasie ogromne osiągnięcie w technologii lotnictwa. Samolot DC-8 posiadał innowacyjny system nawigacji, porównywalny do wyposażenia promu kosmicznego, który wraz z Neilem Armstrongiem oraz pierwszymi astronautami wylądował na księżycu.
Finnair latał do Nowego Jorku przez pierwsze 15 lat przez Kopenhagę oraz Amsterdam. Loty odbywające się bez przerwy zaczęły się w roku 1984, gdy linie lotnicze stały się posiadaczami pierwszego samolotu szerokokadłubowego DC-10. Połączenie do Nowego Jorku, przez cztery dekady obsługiwały cztery różne typy samolotów, zaś każdy z nich reprezentował w swoim czasie najnowsze osiągnięcia technologii.
Obecnie na trasie Helsinki-Nowy Jork kursuje Airbus A330 - nowoczesny samolot szerokokadłubowy. Pierwszy A330 będący własnością Finnair odbył swój pierwszy rejs przez Atlantyk do Nowego Jorku 6 kwietnia roku 2009, wprowadzając tym samym międzykontynentalne loty w erę oszczędnego zużycia paliwa, jakości technicznej oraz komfortu na pokładzie.
Jak powiedział Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży na Europę Wschodnią i Centralną w liniach lotniczych Finnair, każdy fotel pasażera w nowych samolotach Airbus A340 oraz A330 został wyposażony w ekran, a także indywidualny system rozrywki, również w klasie ekonomicznej. Dodał, że system obejmuje telefon satelitarny, bardzo duży wybór filmów, wiele programów telewizyjnych oraz audio. Pasażer ma nawet możliwość wysyłania wiadomości sms oraz krótkich e-maili do telekomunikacyjnych sieci naziemnych, a także otrzymywać odpowiedzi zwrotne.
Nuaramo powiedział, że w przeciągu tak wielu lat Nowy Jork nadal jest jednym z najważniejszych celów podróży firmy. Dzięki trzem lotom w trakcie dnia z Warszawy do Helsinek, nowej maszynie, nowoczesnemu oraz wygodnemu lotnisku Helsinki-Vantaa, które charakteryzuje się brakiem tłoku w ruchu powietrznym, a także terminalu pasażerskim, lot przez Helsinki jest dobrym rozwiązaniem dla podróży biznesowych i turystycznych. Finnair stara się ponadto, by jego oferty były ciągle konkurencyjne. Jeśli, na przykład, wykupimy bilet do 15 czerwca, możemy polecieć Finnairem z Warszawy do Nowego Jorku w obie strony do końca roku 2009 za 1.560 zł"
Celem linii lotniczych Finnair w nowej dekadzie jest obsługiwanie jak najkrótszej, najszybszej oraz przyjaznej środowisku trasy pomiędzy Azją i Ameryką. Osiągnięcie zamierzenia ma ułatwić dogodne geograficznie położenie Helsinek.
|