Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Transport

Wątek: 40-lecie rejsów długodystansowych Finnair
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2009-05-28 14:00
Temat: 40-lecie rejsów długodystansowych Finnair
Treść: Aktualność:
Finnair rozpoczął swoje rejsy międzykontynentalne 40 lat temu, lotem z Helsinek do Nowego Jorku. Od momentu uruchomienia trasy Warszawa-Helsinki w kwietniu roku 1973 zamierzeniem linii lotniczych Finnair było komfortowe połączenie z Nowym Jorkiem.

W chwili obecnej Finnair lata do Nowego Jorku codziennie, zaś jego letni rozkład rejsów został uzupełniony o trzy dodatkowe loty w trakcie tygodnia. Nowy samolot Airbus A330, który jest wykorzystywany na trasie do Nowego Jorku wyposażono w taki sposób, aby zapewnić pasażerom na pokładzie odpowiedni komfort podróży.

Pierwsze loty Helsinki-Nowy Jork były obsługiwane przez czterosilnikowy samolot odrzutowy DC-8, stanowiący w tym czasie ogromne osiągnięcie w technologii lotnictwa. Samolot DC-8 posiadał innowacyjny system nawigacji, porównywalny do wyposażenia promu kosmicznego, który wraz z Neilem Armstrongiem oraz pierwszymi astronautami wylądował na księżycu.

Finnair latał do Nowego Jorku przez pierwsze 15 lat przez Kopenhagę oraz Amsterdam. Loty odbywające się bez przerwy zaczęły się w roku 1984, gdy linie lotnicze stały się posiadaczami pierwszego samolotu szerokokadłubowego DC-10. Połączenie do Nowego Jorku, przez cztery dekady obsługiwały cztery różne typy samolotów, zaś każdy z nich reprezentował w swoim czasie najnowsze osiągnięcia technologii.

Obecnie na trasie Helsinki-Nowy Jork kursuje Airbus A330 - nowoczesny samolot szerokokadłubowy. Pierwszy A330 będący własnością Finnair odbył swój pierwszy rejs przez Atlantyk do Nowego Jorku 6 kwietnia roku 2009, wprowadzając tym samym międzykontynentalne loty w erę oszczędnego zużycia paliwa, jakości technicznej oraz komfortu na pokładzie.

Jak powiedział Juhani Nuoramo, Dyrektor ds. Sprzedaży na Europę Wschodnią i Centralną w liniach lotniczych Finnair, każdy fotel pasażera w nowych samolotach Airbus A340 oraz A330 został wyposażony w ekran, a także indywidualny system rozrywki, również w klasie ekonomicznej. Dodał, że system obejmuje telefon satelitarny, bardzo duży wybór filmów, wiele programów telewizyjnych oraz audio. Pasażer ma nawet możliwość wysyłania wiadomości sms oraz krótkich e-maili do telekomunikacyjnych sieci naziemnych, a także otrzymywać odpowiedzi zwrotne.

Nuaramo powiedział, że w przeciągu tak wielu lat Nowy Jork nadal jest jednym z najważniejszych celów podróży firmy. Dzięki trzem lotom w trakcie dnia z Warszawy do Helsinek, nowej maszynie, nowoczesnemu oraz wygodnemu lotnisku Helsinki-Vantaa, które charakteryzuje się brakiem tłoku w ruchu powietrznym, a także terminalu pasażerskim, lot przez Helsinki jest dobrym rozwiązaniem dla podróży biznesowych i turystycznych. Finnair stara się ponadto, by jego oferty były ciągle konkurencyjne. Jeśli, na przykład, wykupimy bilet do 15 czerwca, możemy polecieć Finnairem z Warszawy do Nowego Jorku w obie strony do końca roku 2009 za 1.560 zł"

Celem linii lotniczych Finnair w nowej dekadzie jest obsługiwanie jak najkrótszej, najszybszej oraz przyjaznej środowisku trasy pomiędzy Azją i Ameryką. Osiągnięcie zamierzenia ma ułatwić dogodne geograficznie położenie Helsinek.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Finnair: 40-lat latania na trasach długodystansowych [2009-05-28 14:00 91.94.184.*]
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij