|
Wątek:
|
Dzięki działaniom promocyjnym?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-06-05 00:09
|
Temat:
|
Dzięki działaniom promocyjnym?
|
Treść:
|
Aktualność: Kopalnia Soli w Wieliczce staje się coraz bardziej popularna wśród zagranicznych turystów - od początku 2004 roku kopalnie odwiedziło 224 558 zagranicznych gości. Najwięcej turystów zagranicznych przyjechało do kopalni z Niemiec (blisko 25 000 osób) i z Ameryki (niewiele mniej niż Niemców).
Coraz częściej zdarza się, że kopalnię odwiedzają turyści indywidualni z krajów tak odległych jak Tasmania, Nigeria, Salwador, Nepal, Panama.
Jest to z pewnością efekt aktywnej promocji kopalni na rynkach międzynarodowych podczas największych targów zagranicznych i innych działań promocyjnych, w których uczestniczy kopalnia.
W stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego liczba cudzoziemców odwiedzających kopalnie wzrosła o 23%. Największy przyrost w przyjazdach odnotowano wśród turystów z Ameryki 64%, Korei 121%, Japonii 88%, Belgii i Holandii -po 40% i Hiszpanii - 27%.
Natomiast turyści krajowi nadal nie dopisują – w tym roku jest ich więcej, niż w ubiegłym, ale nadal zbyt mało, żeby zahamować obserwowaną w ostatnich latach tendencję spadkową odwiedzin turystów krajowych.
W sezonie kopalnie odwiedza blisko 5000 osób dziennie. Sierpień był dla kopalnie rekordowy - ruch turystyczny osiągał dziennie do 7000 osób. Od początku bieżącego roku kopalnię soli w Wieliczce odwiedziło blisko 530 tysięcy turystów. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego o ponad 50 tysięcy więcej.
|