|
Wątek:
|
Traveltainment - nowe narzędzie dla biur podróży
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-11-28 18:51
|
Temat:
|
Traveltainment - nowe narzędzie dla biur podróży
|
Treść:
|
Aktualność: W czwartek, 20 listopada Amadeus zorganizował konferencję prasową, podczas której zaprezentował narzędzie Traveltainment adresowane do biur podróży. Podczas spotkania odbyła się debata na temat zachowań konsumenckich, relacji klient - pracownik biura podróży w dobie intensywnego rozwoju usług internetowych.
Joanna Wójcik, Product Manager Traveltainment zaprezentowała narzędzie TravelOffice, które ułatwia kontakt pracownika biura podróży z klientem. Aplikacja pomaga pracownikowi w doradztwie i sprzedaży. Dostarcza bogatą bazę informacji, zdjęć oraz szybką przeglądarkę dostępnych ofert.
Podczas spotkania dyskutowano na temat zachowań polskich konsumentów: czy Polacy preferują kupno wycieczek za pośrednictwem internetu, czy też wolą odwiedzić biuro podróży i tam zasięgnąć informacji przed dokonaniem zakupu?
Dr Krzysztof Krejtz ze Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej podkreślił, że obecnie konsumenci są coraz bardziej niecierpliwi. Nabycie produktu lub usługi musi trwać jak najkrócej. Właśnie z tego powodu twórcy rozwiązań technologicznych udoskonalają narzędzia on-line i zapominają o człowieku. Dr Krejtz zaznaczył też, że obecnie brakuje wiedzy, w jaki sposób wzbudzić zaufanie klienta do technik internetowych, co przełożyłoby się na sprzedaż usług on-line. Krejtz poinformował - Polscy konsumenci to najmniej ufni konsumenci spośród Europejczyków. W efekcie przed zakupem danego produktu klient znad Wisły sprawdza kilka ofert dostępnych na rynku i wybiera tę, która spełnia w jak największym stopniu jego oczekiwania.
Krejtz przyznał też, że powyższa obserwacja nie powinna być postrzegana negatywnie, gdyż polscy konsumenci noszą miano smart shoppers w Unii Europejskiej, czyli takich, którzy ze szczególną uwagą przyglądają się temu co kupują.
Jednak internet cały czas budzi niepokój. Krejtz podkreśla - Łatwiej jest nam uwierzyć w słowa drugiej osoby niż zaufać narzędziu on-line. Zaznacza, że internet i sprzedaż on-line cały czas się rozwijają i wymagają czasu aby mogły być zaakceptowane jako regularny sposób zakupu usług.
Natomiast Wiesław Piegat z Warszawskiej Izby Turystycznej rozpoczął rozmowę na temat wiarygodności informacji jakie oferuje Traveltainment przy wyszukiwaniu ofert turystycznych dla klientów. Ireneusz Marganiec, dyrektor generalny Amadeus Polska wyznał - Od wielu lat Traveltainment jest obecny na niemieckim rynku turystycznym, który jest znany jako jeden z najbardziej wymagających i konkurencyjnych. Lokalni touroperatorzy dostarczają wiarygodne dane na temat swoich produktów, dlatego też jakość ofert turystycznych jest wysoka. Prezes Amadeus Polska podkreślił też, że rynek turystyczny powinien zweryfikować informacje przekazywane przez polskich touroperatorów i wykluczyć podmioty, które dostarczają nierzetelnych informacji. Joanna Wójcik dodała, że sprzedawcy dzięki posiadaniu tego narzędzia dysponują szeroką wiedzą o lokalnych zwyczajach, atrakcjach i dodatkowych danych pogodowych, co powoduje, że klienta łatwiej jest przekonać do zakupu.
|