|
Wątek:
|
Mocne i słabe strony Polski
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2008-11-12 15:39
|
Temat:
|
Mocne i słabe strony Polski
|
Treść:
|
Aktualność: Jakie jest wizerunek Polski na świecie? Można to określić na podstawie analizy mocnych i słabych stron naszego kraju i wykorzystać to do przygotowania programu promocji Polski.
Mocne strony: - duzy potencjał kulturowy (kompleksy miejskie, obiekty UNESCO, kompleksy zabudowy wiejskiej, zywa kultura ludowa) - dobry stan środowiska naturalnego - położenie tranzytowe - dobra sieć połączeń lotniczych i kolejowych z Europą i światem - powiazanie z europejską tradycją historyczno-kulturową - gościnność, otwartość i przyjazny stosunek do cudzoziemców - szybki rozwój ilościowy i jakościowy usług turystycznych
Słabe strony: - nieefektywne zarządzanie turystyką - brak struktur regionalnych i lokalnych - jakość rzadko odpowiada cenie - częsty brak kultury obsługi turystów - słaba dostępność usług turystycznych i informacji turystycznej, spowodowana nieznajomościa języków obcych, niskimi kwalifikacjami personelu) - zły stan techniczny dróg, niski standard kolei - mało lotnisk regionalnych - niskie dotacje z budżetu na promocję turystyki - mała liczba hoteli średniej klasy - brak regionalnych produktów turystycznych
|