Już po ITB 2006!
Tematyka:
Aktualność:
Skończyły się największe Międzynarodowe Targi Turystyczne - ITB 2006. Targi, podczas których na 150 000 metrach kwadratowych swoją ofertę prezentowało 10 856 wystawców z 183 krajów: 1129 niemieckich firm i 8727 zagranicznych. Targi trwały 4 dni - od 8 do 12 marca 2006 roku. W ciągu tych 4 dni odwiedziło je ponad 160 tys. zwiedzających, w tym ok. 94 500 osób z branży turystycznej.
Na ITB 2006 swoją ofertę prezentowały również polskie firmy i regiony. Polskie stoisko narodowe na którym wystawiały się firmy z naszego kraju, którego patronem była Polska Organizacja Turystyczna liczyło 1472 m2.
Polskie stoiska przyciągały zwiedzających nie tylko ciekawa oferta turystyczna, ale również wspaniałymi zapachami tradycyjnych polskich dań i oryginalną oprawą muzyczna a z wykonawcami wciągającymi zwiedzających do wspólnej zabawy.
Starania polskich wystawców o atrakcyjność prezentowanej oferty zostały docenione - organizatorzy ITB wyróżnili Polskę jako najlepiej promujące się państwo w Europie.
Czym interesowali się zagraniczni turyści odwiedzający polskie stoiska na ITB?
Największym zainteresowaniem zagranicznych gości cieszyły się zamki, uzdrowiska, klasztory, oraz informacje dotyczące komunikacji - dojazdu autostradami oraz dostępnych połączeń lotniczych.
Część ze zwiedzających zatrzymywała się na polskich stoiskach tylko po to, żeby zabrać jakiś kolorowy gadżet lub poczęstować się czymś słodkim. Wiele osób jednak pytało o konkretne rzeczy związane z planowaną podróżą do Polski, a niektórzy goście wykazywali bardzo konkretne zainteresowania - np. wyprawą w Świętokrzyskie.
Sylwia Składkowska z Urzędu Marszałkowskiego w Kielcach powiedziała Gazecie Wyborczej, iż Niemcy bardzo interesowali się polskimi zamkami, rycerstwem, klasztorami i uzdrowiskami. Najczęściej pytali o Święty Krzyż, Krzyżtopór, Busko Zdrój czy Solec - relacjonowała. - Lubią konkretne informacje, a więc pytają o ceny, możliwość dojazdu autostradą albo przelotu samolotem. Wielu zaczyna swoją podróż od Krakowa, skąd potem trafiają w nasze strony - mówiła Składkowska.
Jak Polska zdobyła serca współwystawców?
Doskonałą metodą na zjednanie sobie współwystawców okazał się Klub Polski - darmowa restauracja dla wystawców z całego świata ze swojskim polskim jadłem, przygotowana przez łódzkich restauratorów - napisała Gazeta Wyborcza.
Każdego dnia targów pod Klubem Polskim ustawiały się pokaźne kolejki chętnych na białą kiełbasę, kaszę z sosem, barszczyk czerwony z uszkami, grzybową oraz na świeże wędliny i pieczywo dowożone codziennie rano z naszego kraju.
Polscy wystawcy
Na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITB 2006 wśród wystawców były m.in.:
- takie hotele i sieci hotelowe jak: Amber Baltic Hotel, Donimirski Boutique Hotels, Dwór Oliwski, Holiday Inn Wroclaw, Global Hotels Wroclaw, Hotel Bursztynowy Pałac, Hotel Copernicus, Hotel Le Regina, Hotel Schloss Staniszów, Hotels in Łódź, Hotel System Management Sp. z o.o., Orbis SA, Parkhotel Vienna, Qubus Hotel, Radisson SAS Centrum Hotel, Radisson SAS Hotel Krakow, Radisson SAS Hotel Wroclaw, Radisson SAS Hotel , Hotel Le Regina, Schloß Stonsdorf, The Tumski Hotel , Zamek Reszel Kreativ Hotel Sp.z o.o.
- touroperatorzy: Orbis Travel, Via Hansa Warsaw Ltd., ATPoland.com, Agencja Handlowo-Turystyczna Nord-Pol Sp. z o.o., Akadem - Incoming Poland, Ave - Incoming Touroperator, DNV-Tours Polska Sp. z o.o., Furnel Travel International, Jan-Pol Incoming Tour Operator Hotel Wyspianski, KulTour.pl, Mazurkas Travel, Nadwislanska Agencja Turystyczna Sp. z o.o., Nature Travel, Profi-Tour, Put Przymorze, Start Travel, Targi w Krakowie Incoming Tour Operator, Tour Development Group GmbH Hotel Matejko, Tour Operator Trip, Travel Agency Prezydent Travel, Travel Office Traveland, Travel Plus, Travel Projekt, Via Hansa Warsaw Ltd., Wolff Travel International, touristline Poland.