Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Baza turystyczna

Wątek: Hotelarz sam sobie podniósł standard hotelu z ** do ****
Autor: Czytelnik IP automat.*
Data wysłania: 2008-10-09 12:17
Temat: Hotelarz sam sobie podniósł standard hotelu z ** do ****
Treść: Aktualność:
Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, który przeprowadził kontrolę 15 przedsiębiorców świadczących usługi hotelarskie, stwierdził nieprawidłowości u wszystkich - czytamy w Kurierze Szczecińskim. Rekordziści potrafili nie tylko bezprawnie używać nazwy hotel. Jeden z kontrolowanych hotelarzy posunął się jeszcze dalej - sam podniósł standard swojego obiektu o 2 gwiazdki.

WIIH w Szczecinie razem z delegaturą w Koszalinie w III kwartale br. przeprowadził 15 kontroli legalności oraz prawidłowości działania przedsiębiorców, którzy świadczą usługi hotelarskie. Miały one miejsce w: Szczecinie, Dziwnówku, Dziwnowie, Gryfinie, Międzyzdrojach, Darłowie, Kołobrzegu, Białogardzie, Koszalinie, Ustroniu Morskim oraz Świnoujściu. Różnego rodzaju nieprawidłowości zostały ujawnione u wszystkich przedsiębiorców.

Inspektorom udało się ustalić, że jeden przedsiębiorca owszem, miał decyzję Urzędu Wojewódzkiego w Szczecinie z 2002 r. o zaszeregowaniu obiektu hotelarskiego do rodzaju "hotel" oraz nadaniu mu kategorii "**", jednak w minionym roku go rozbudował i postanowił go dodatkowo wyposażyć, a potem samowolnie oznaczył czterema gwiazdkami, nie zmieniając dotychczasowej decyzji (w chwili obecnej wydaje ją Urząd Marszałkowski, który w trakcie kontroli nakazał zaprzestania używania kat.****). Wiadomości, że to hotel 4-gwiazdkowy, były również na jego stronie internetowej oraz w wydawnictwach reklamowych.

Sześciu spośród skontrolowanych przedsiębiorców używało bezprawnie zastrzeżone nazwy: hotel, pensjonat, motel. Kolejnych pięciu stosowało ich zdrobnienia, np. hotelik, pensjonacik, usługi HOTELarskie, a to mogło wprowadzić klientów w błąd odnośnie rodzaju bądź kategorii obiektu. Mało tego te nieprawdziwe informacje sześciu właścicieli zdecydowało się zamieścić na stronach internetowych oraz wizytówkach.

W momencie kontroli okazało się, że jedynie cztery obiekty przystosowane były do obsługi osób niepełnosprawnych. Poza tym udało się ustalić, że jeden przedsiębiorca sprzedawał alkohol pomimo braku koncesji. Sprawa trafi oczywiście do prokuratury. Inspektorzy ukarali czternastu przedsiębiorców mandatami o łącznej kwocie 3400 zł. Jak mówi Beata Manios, rzecznik WIIH w Szczecinie, nagminną nieprawidłowością, nawet u przedsiębiorców, którzy prowadzą już wieloletnią działalność był brak dokumentacji potwierdzającej spełnianie przez obiekt wymagań budowlanych, sanitarnych oraz przeciwpożarowych.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Standaryzacja hoteli [2008-10-10 12:22 83.11.222.*]
samowolka zawsze była, dziwić się nie trzeba, tylko szkoda że to zawsze klient ponosi koszty, bo jak widać nie uczciwi przedsiębiorcy nie! średnio na jednego przypada 250zł kary! hahahhaah to oni w tych swoich 4 gwiazdkowych hotelach więcej na papier toaletowy wydają!!! no masakra!! na pewno ten koszt ich zmotywuje do zaprzestania świadczenia usług HOTELarskich hahahhaah odpowiedz »

Standaryzacja hoteli [2008-10-10 11:52 83.9.215.*]
Tylkio w Polsce panoszy sie niekompetencja administracji - własnie byłam w Tunezji w 3* - syf totalny - cała ta "opinia administracji hoteli z Polski" - powinna tam koniecznie pojechac - tu właśnie OASIS TOURS sprzedała mi te "wymarzone wakacje". A propos odbioru rzetelności - zapraszam do USA i całej administracji oszukańcej pod reklamą" zawsze", najlepiej" - oszukujmy dalej... Bo co z tego ze sa odbiory - odbieraja je zkorumpowani ludzie. Ja natomiast nie mogłam zamienic starekj kotłowni koksowej na nowa gazową - konserwator przyrody nie pozwolił 3 krotnie!!!! obudzcie sie. kto teraz ma pieniadze na te wszystkie - odbiory? Gdzie jest kadra, ktora chce bawic sie w HACCAP? I tak mamy salmonelle ( bo szybko trzeba niedokarmic kurczaki przed ubiciem), chorobe wscieklych krow, ptasia grype, czy choroby baranów i świń... bo ytrzeba tanio i szybko! Dlaczego tez odpowiedzialnosc musza ponoisic tylko polscy hotelarze? ostatnio pani z Sanepidu zakazała mi ponownegoi używania kubełków po ketchupie i ogórkach kwaszonych, które wyparzone ( 18tys zł za wyparzarkę!) używłam do bigosu. Super - dla kazdego inne przepisy - do ketczupu - O.K, dla mnie już nie. WOLNOĆ TOMKU W SWOIM DOMKU! odpowiedz »

Standaryzacja hoteli [2008-10-09 12:17 217.173.185.*]
3400 zł na 14 firm?? I się dziwić, że hotelarze nie boją się kontroli!! Ta kwota jest śmieszna!! Tyle to oni zarobią w 1 wieczór! Takie kary nigdy nie będą skuteczne. Właściciel woli ryzykować, a jak go złapią to co? Najwyżej kupi sobie 1 garnitur mniej i już jest na swoje!! Kpiny!! odpowiedz »

Standaryzacja hoteli [2008-10-09 20:52 212.160.162.*]
A jaki produkt czy usługa odpowiadaj deklarowanym standardom? Chleb, masło, wędliny, woda mineralna, usługi PKP, węgiel, benzyna, itd itd - wszystko w Polsce w mniejszym lub większym stopniu nie jest tym co powinniśmy otrzymać. Wkrótce gaz dostarczany przez państwową PGNIGE jak co rok w cudowny sposób straci kaloryczność. I miliony klientów mogą monopoliście naskoczyć. W przypadku hotelu, zawsze mozna reklamować i takie reklamacje natychmiast są uznawane. odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij