Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
|
Wątek:
|
Biura podróży też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 94.254.149.*
|
Data wysłania:
|
2016-12-04 17:21
|
Temat:
|
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
|
Treść:
|
Organizator turystyki w granicach określonych przez ustawę o usługach turystyki odpowiada za podwykonawców, w tym za przewoźników. Oczywiście nie chodzi o "bezkarność przewoźników". Przecież z przewoźnikiem umowę zawiera organizator turystyki, to ten ostatni co do zasady może również dochodzić odszkodowania od przewoźnika (w granicach umowy z nim zawartej i obowiązujących przepisów).
|
Odpowiedzi:
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-05 09:53 80.52.137.*]
no nie bardzo, bo jak to się ma do żądania zwrotu, odszkodowania itp ? Ano tak się ma, że pasażer chcący uzyskać zwrot, zareklamować MUSI się zwrócić do linii lotniczej BEZPOŚREDNIO! I gdzie tu widzisz powiązanie rezerwacji z biurem ? już znikło ?! w tych okolicznościach okazuje się już bezzasadne i zbędne ?! A sprawa wygląda prosto. Urzędasy udają, że coś robią i zamiast pilnować dużych graczy na rynku, bawią się w upominanie biur podróży od których niewiele zależy. odpowiedz »
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-05 10:41 149.156.223.*]
Z unijnego rozporządzenia znajdującego zastosowanie w tym przypadku, które dotyczy odpowiedzialności przewoźnika, wynika wyraźnie: "Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw pasażerów wynikających z dyrektywy 90/314/EWG". Z ustawy o usługach turystycznych wynika z kolei, że organizator turystyki odpowiada za swoich przewoźników, co oznacza, że także za działanie i zaniechanie przewoźnika, np. opóźnienie samolotu. odpowiedz »
|