|
Wątek:
|
Biura podróży też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 80.52.137.*
|
Data wysłania:
|
2016-12-02 10:19
|
Temat:
|
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów?
|
Treść:
|
strasznie to naciągane i śmierdzi krętactwem. Jak reklamujesz buty, samochód to sprzedający skieruje reklamującego do wytwórcy. Czyż nie tak ? To linia lotnicza w oczywisty sposób powinna odpowiadać za opóźnienia, odwołania itp. tym bardziej, że często ukrywa powody opóźnień / odwołań i drugorzędną sprawą jest czy przelot sprzedaje za pośrednictwem biura czy bezpośrednio
|
Odpowiedzi:
Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-04 17:18 94.254.149.*]
zwłaszcza jeżeli jest Pani/Pan praktykiem to zachęcam do lektury ustawy o usługach turystycznych odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-02 12:31 164.126.151.*]
W powołanym przykładzie butów reklamację przyjmuje sprzedawca i to on zwraca się do producenta (tzw. regres). Nie jest tak, że sprzedawca kieruje nabywcę butów do producenta, np. w Bangladeszu czy Wietnamie. Tak samo w omawianym przypadku opóźnienia czy odwołania lotu - organizator wycieczki (biuro podróży) ma regres do linii lotniczej. odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-02 17:01 80.52.137.*]
co nie zmienia faktu, że za "wady" w przelocie odpowiada PRZEWOŹNIK a nie biuro sprzedające bilet. I śmieszny jest przykład dot. Bangladeszu, bo większość linii ma przedstawicielstwa w Polsce (a jeśli nie ma to może powinno mieć ?i aby zajmować się swoimi "niedoróbkami" a nie "używać" do tego biur) i tam powinien udać się pasażer ! Takie rozumowanie jak Twoje doprowadza jedynie do dalszej bezkarności linii lotniczych co (ewidentny przykład LH) prowadzi do pomiatania pasażerami na lotniskach !. odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-07 01:02 46.112.80.*]
Przykład Bangladeszu dotyczył reklamacji wskazanych przez poprzednika butów - właśnie obuwie made in Bangladesh miałem na nogach w momencie pisania (właśnie te buty reklamowałem u sprzedawcy w ub. miesiącu - wymiana na nowe w ciągu 10 min.). odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-04 17:21 94.254.149.*]
Organizator turystyki w granicach określonych przez ustawę o usługach turystyki odpowiada za podwykonawców, w tym za przewoźników. Oczywiście nie chodzi o "bezkarność przewoźników". Przecież z przewoźnikiem umowę zawiera organizator turystyki, to ten ostatni co do zasady może również dochodzić odszkodowania od przewoźnika (w granicach umowy z nim zawartej i obowiązujących przepisów). odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-05 09:53 80.52.137.*]
no nie bardzo, bo jak to się ma do żądania zwrotu, odszkodowania itp ? Ano tak się ma, że pasażer chcący uzyskać zwrot, zareklamować MUSI się zwrócić do linii lotniczej BEZPOŚREDNIO! I gdzie tu widzisz powiązanie rezerwacji z biurem ? już znikło ?! w tych okolicznościach okazuje się już bezzasadne i zbędne ?! A sprawa wygląda prosto. Urzędasy udają, że coś robią i zamiast pilnować dużych graczy na rynku, bawią się w upominanie biur podróży od których niewiele zależy. odpowiedz » Biura też mogą odpowiadać za opóźnienia lotów? [2016-12-05 10:41 149.156.223.*]
Z unijnego rozporządzenia znajdującego zastosowanie w tym przypadku, które dotyczy odpowiedzialności przewoźnika, wynika wyraźnie: "Niniejsze rozporządzenie nie narusza praw pasażerów wynikających z dyrektywy 90/314/EWG". Z ustawy o usługach turystycznych wynika z kolei, że organizator turystyki odpowiada za swoich przewoźników, co oznacza, że także za działanie i zaniechanie przewoźnika, np. opóźnienie samolotu. odpowiedz »
|