|
Wątek:
|
Orbis zmienia logo
|
Autor:
|
Czytelnik IP 999.999.999.*
|
Data wysłania:
|
2006-01-30 08:39
|
Temat:
|
logo
|
Treść:
|
Brak szacunku dla własnej firmy wyrażany brakiem szacunku dla jej herbu czy idfentyfikacji wizualnej jest zadziwjąjaco często spotykany w Polsce. Przejmowanie pakietów kontrolnych, kupowanie firm, skutkuje niszczeniem tradycji (w firmach cukierniczych - równiez smaku towarów). Znany baton "Prince Polo" ma w tej chwili obojętne, standardowe opakowanie - wszyscy pamiętaja rodzime opakowanie: gwiazdki na złotym tle. Inne i tak charakterystyczne. W polskim kapitaliżmie zmieniła (sprostaczyła) znak firma "Wedel", logo cudem utrzymane jako alter-ego (przy stosowanym "22-lipca") przez całą komunę!!! Nowy, kiepski smak chałwy firmy "Odra" z Brzegu idzie w parze ze "zreformowanym" znakiem (tu - może i dobrze). Tygodnik "Przekrój" uprościl wiele z cech tradycyjnego znaku na rzecz pop-standardów - czerwonych logotypów tygodników niemieckich i całkowicie odmienił identyfikujace gio i tematycznie i plastycznie wnętrze, powstał jeszcze jeden tygodnik taki jak inne. Radiowa "Trójka" ... można mnożyć przykłady kultury neofitów nowej gospodarki, braku szacunku z takim trudem utrzymywanej przez lata kultury.
|