|
Wątek:
|
ITAKA - opinie!
|
Autor:
|
Czytelnik IP 217.173.7.*
|
Data wysłania:
|
2015-09-03 21:09
|
Temat:
|
ITAKA - opinie!
|
Treść:
|
Dnia 31 sierpnia 2015 roku otrzymałem odpowiedź na reklamację złożoną do BP Itaka. Na cztery poruszone w reklamacji zagadnienia - odpowiedź praktycznie uzyskałem na jedno z nich a BP Itaka ostatecznie zaproponowało obniżenie ceny imprezy o 400,00 zł na rezerwację dla dwóch osób. W późniejszym terminie przybliżę temat na tym i innych forach internetowych, opisując moje pytania i odpowiedź BP Itaka. Obecnie chcę zwrócić uwagę na kwestię, na którą nikt lub niewielu zwraca uwagę przy podpisywaniu umowy (ja też nie) o świadczenie usługi turystycznej. W "Warunkach uczestnictwa w imprezach turystycznych" w punkcie "ZMIANY I REZYGNACJA Z IMPREZY PRZED WYJAZDEM" pod literą A. "Z powodu okoliczności leżących po stronie Biura Podróży" można przeczytać: "Klient, który po otrzymaniu informacji na temat zmian warunków umowy wyrazi na nie zgodę, biorąc udział w imprezie, nie ma prawa do odszkodowania z tytułu tych zmian.". Krótko mówiąc, jeśli klienta zakupi imprezę turystyczną np. w grudniu, styczniu w opcji tzw. first minute bo uznał, że bardzo dogodne są oferowane przez BP Itaka np. godziny wylotu i powrotu (tak było w moim przypadku) to w przypadku ich zmiany w terminie późniejszym np. w kwietniu na mniej dogodne (zmiana godziny wylotu o np. o 16 lub 20 godzin na niekorzyść) nie ma z tego tytułu szansy na pozytywną reklamację, gdyż wyraził na powyższe zgodę zawierając umowę. Rozumiem, że dotyczy to także innych zmian w umowie. W przypadku natomiast, gdyby przyszła komuś ochota na rezygnację z wybranej imprezy to oczywiście jest to możliwe zapewne po naliczeniu kosztów tzw. operacyjnych. Orzecznictwo w tej kwestii Sądu Najwyższego jest niekorzystne dla klientów, przynajmniej na razie. UOKIK nie ma tu nic do powiedzenia. Ważniejszy wydaje się być interes biur podróży. Czyli, albo kupujemy imprezę w opcji first minute i liczymy na łut szczęścia albo kupujemy ją już po podaniu rzeczywistych godzin wylotów i powrotów, np. w kwietniu albo ostatecznie dokonujemy zakupu w opcji last minute, czyli na ostatnią chwilę. Zakupiona przeze mnie oferta w opcji first minute była w opcji last minute dokładnie o 1 000,00 zł tańsza ale nie zawsze ta opcja jest dostępna w ofercie którą wybraliśmy. Godziny wylotu mogą ostatecznie ulec zmianie na krótko przed wylotem. Pozostaje nam jeszcze samemu organizować sobie wyloty i powroty albo wakacje z własnym dojazdem na bliższe odległości. Ja rezygnuję z propozycji BP Itaka i zamierzam dalej kontynuować wyjaśnianie także przez inne instytucje, interesujących mnie zagadnień i opisywać je w internecie dla wiedzy potencjalnych klientów. Centrum Obsługi Klienta BP Itaka na korespondencję mailową już dawno przestało odpowiadać a Polska Izba Turystyki nie udzieliła mi odpowiedzi nawet na pytanie zadane kilka miesięcy temu. Jest to informacja do przemyślenia dla potencjalnych klientów biura przed podjęciem ostatecznej decyzji. Każde biuro jest na tyle mocne na ile klienci są zadowoleni z jego usług a nic tak nie boli, jak utrata klientów i przychodów.
|