|
Wątek:
|
Balice przegrały z "Tanim Państwem"?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-01-06 11:01
|
Temat:
|
Balice przegrały z "Tanim Państwem"?
|
Treść:
|
Aktualność: Dlaczego? Bo w projekcie tegorocznego budżetu w ogóle nie przewidziano dofinansowania rozbudowy lotniska w Balicach. Pomimo, iż wcześniej uwzględniano, iż port dostanie środki finansowe na dostosowanie lotniska do wymogów traktatu z Schengen.
Władze województwa małopolskiego i szefowie Międzynarodowego Portu Lotniczego Kraków-Balice zaapelowali więc do parlamentarzystów o uchwalenie poprawki do budżetu państwa, uwzględniającej pieniądze na rozbudowę lotniska.
Problem jest o tyle istotny, iż plany inwestycyjne zarządu MPL zakładały, że dostosowanie podkrakowskiego lotniska do wymogów traktatu z Schengen nastąpi w trakcie drugiego etapu rozbudowy portu, który rozpocznie się w tym roku i którego koszt (22 mln zł) w większości pokryje budżet państwa. Tymczasem w projekcie tegorocznego budżetu nie ma nic na temat dofinansowania rozbudowy portu. Rząd postanowił więc realizować koncepcje "Taniego Państwa" kosztem rozwoju polskiej turystki.
Na razie do małopolskich parlamentarzystów zostały wysłane listy, z prośbą o wprowadzenie poprawki do budżetu. Teraz można tylko czekać na reakcję polityków. Na obecnym etapie prac budżetowych poprawkę może wprowadzić tylko grupa licząca co najmniej 15 posłów.
Jeżeli port w Balicach otrzyma pieniądze na dostosowanie lotniska do wymogów traktatu z Schengen, to inwestycja zostanie ukończona na początku 2007 roku, czyli przed obowiązkowym jesiennym terminem wprowadzenia wymogów z Schengen. Jeśli natomiast posłowie zbagatelizują sprawę, to istnieje groźba marginalizacją Krakowa do roli portu regionalnego, operującego tylko w granicach strefy Schengen, czyli bez lotów do Stanów Zjednoczonych, Izraela a nawet Wielkiej Brytanii.
Obecnie Międzynarodowy Port Lotniczy Kraków-Balice (MPL) jest drugim co do wielkości (po stołecznym Okęciu) portem lotniczym w Polsce. Jest również krajowym liderem pod względem liczby operujących na nim tanich linii. Posiada 31 regularnych połączeń lotniczych z 23 miastami. W 2005 roku Balice odprawiły rekordową liczbę prawie 1,6 mln pasażerów, co przy prawie 90%. dynamice wzrostu w porównaniu z 2004 rokiem daje mu pozycje najbardziej dynamicznie rozwijającego się portu lotniczego w Polsce.
|
Odpowiedzi:
To nie Warszawa [2006-01-06 18:17 999.999.999.*]
..jak by chodzilo o lotnisko w Warszawie to napewno gy dostali ale nie Kraków zapomnijcie.. odpowiedz » zenujace [2006-01-06 14:18 999.999.999.*]
Po co nam nowoczesne lotnisko z prawdziwego zdarzenie i tak jestesmu zasciankiem Europy!Za to na Swiatynię Opatrzności pieniądze maja się znaleźć w budżecie!Jak beda problemy z wyladowaniem to z trwogą do Boga i problem się rozwiąże! Bogdan odpowiedz » tanie państwo [2006-01-06 11:45 999.999.999.*]
Jaki jest sens przeznaczać 22 miliony na Port Lotniczy im. Jana Pawła II, gdy mozna przeznaczyć z budżetu państwa kilka razy wiecej na budowę Świątyni Opatrzności ? Co dziś zapowiedziano Każdy prawdziwy Polak przyzna, iż w interesie Państwa (a szczególnie Rządu) jest nie lotnisko, lecz świątynia... A poza tym piesze pielgrzymki są i modne, i zdrowe... odpowiedz » Czy na Balice, czy budowę Świątyni Opatrzności? [2006-01-06 13:14 999.999.999.*]
W 2005 roku Sanktuarium Maryjne w Licheniu odwiedziło 1,8 mln pielgrzymów - wielu turystów indywidualnych i 1450 grup zorganizowanych. Balice obsłużyły 1,5 mln pasażerów, Na Jasną Górę przybywa rocznie ok. 3-4 mln pielgrzymów, także z zagranicy. Komu dać? odpowiedz » Balice czy Licheń [2006-01-07 20:49 999.999.999.*]
ciekawy dylemat - budować drugi po Warszawie port lotniczy w Krakowie czy Licheniu... co sensowne, co "słuszne"? ale przy narzekaniach, iż zabrakło na Międzynarodowy Port Lotniczy w Krakowie im. Jana Pawła II, moze nowa wersja starego pomysłu "partia i rząd" zainwestuje nie w Licheniu, lecz w okolicach Torunia na Aeropol (bliżej kręgów niebiańskich) im. Księdza Rydzyka... skoro już będzie taka autostrada będzie budowana, z "bocznikowaniem" pod pomnik prałata Jankowskiego odpowiedz » Daj!, Daj!, Daj!!! [2006-01-06 12:16 999.999.999.*]
Kraków chce na Balice, Wrocław - obwodnice, Zakopane - drogę szybkiego ruchu, Kolejarze - dofinansowania, Górnicy - wczesne emerytury, Lekarze i Nauczyciele - godnego wynagrodzenia itd. Wszyscy mają rację. Nasza mennica nie jest aż tak wydolna. odpowiedz » Mennica? [2006-01-06 13:25 999.999.999.*]
Nie ma potrzeby angażować dodatkowo mennicy, to jeszcze nikomu na zdrowie nie wyszło.Ale trochę oszczędności (vide :limuzyny, budynki ZUS u itp.)w działach nieproduktywnych, da szansę na kontynuowanie przedsięwzięć, które przyniosą pieniądze. odpowiedz » Znowu ten sam schemat. [2006-01-06 11:32 999.999.999.*]
Emocje zwiazane z uczuciami Polaków opadły, a o JPII powoli sie zapomina więc kto by tam chciał zadbać o ten port lotniczy. Może zmiana nazwy na coś bliższego sercu miłościwie nam panującej elity by pomogło. Proponuję nazwę: :Port Andrzeja Odnowiciela" Zgroza! odpowiedz » Dyrekcja spała? [2006-01-06 11:20 999.999.999.*]
Dotychczasowa taka wspaniała dyrekcja z doświadczenie w branży w projekcie tegorocznego budżetu w ogóle nie przewidziała dofinansowania rozbudowy lotniska w Balicach. Bardzo młody nowy dyrektor ma teraz wszystko załatwić? Czy zawsze wszystko było załatwiane na tzw. "gębę"? Od lat w branży. odpowiedz » Dobry dwa razy traci [2006-01-06 11:01 999.999.999.*]
Kraków był za dobry i Warszawka postanowiła coś z tym zrobić, tak jak nie pozwala na rozwój Ławicy w Poznaniu odpowiedz » nie wydaje mi się abyś miał rację ... według mnie... [2006-01-06 17:11 999.999.999.*]
ma się do rynkowości i konkurencyjności jak pięść do nosa. PIS-owi generalnie brakuje liberalnie i po gospodarsku myślących ludzi. odpowiedz »
|