Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: Czy masz kliencie wiedzę, z czego.....
Autor: Czytelnik IP 193.239.83.*
Data wysłania: 2014-02-16 08:13
Temat: Czy masz kliencie wiedzę, z czego.....
Treść: Po pierwsze nie porównuj się do lekarza, notariusza czy prawnika, bo z całym szacunkiem dla ciebie - nie ta wiedza, kompetencje i odpowiedzialność.
Po drugie nikt ci nie każe tego rabatu udzielać. Odpowiadasz "przykro mi bardzo, nie mam z czego" i finał. Klient kupuje w cenie standard, albo... idzie do tego co jednak może udzielić rabatu.

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 17:48 83.21.245.*]
Skąd pewność, że nie ta wiedza, kompetencje i odpowiedzialność?
Znasz człowieka, że stawiasz tak śmiałą tezę?
Ponadto w dzisiejszych czasach pisać o lekarzach (zapewne nie wszystkich) jako o ludziach odpowiedzialnych z dużą wiedzą , kompetencjami to niestety spore nadużycie.
Gratuluję braku taktu. W tekście powyżej nikt nie porównywał siebie wprost do lekarza, prawnika czy notariusza. Chodziło o mechanizm wydawania pieniędzy, ale potrzebna jest jeszcze umiejętność czytania ze zrozumieniem i "między wierszami"
odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-21 22:29 79.191.39.*]
miedzy wierszami tzn ,że agenci sa juz tak zdesperowani,ze uciekaja sie do absurdalnych argumentów, aby tylko coś u nich kupic. Niestety wiedza zerowa u większosci, oczywiscie nie dotyczy to wszystkich ale 90% to jakies przypadkowe panienki z okienka , ktore zachwycone study tourem , nie ogladaja hoteli tylko myślą czy zdążą sie opalić..a potem niestety wiedza żadna. Jak tylko jakieś kłopoty z klientami na destynacji to agent im cos naopowiadał, ze dostaną niewidomo co, rezydent im załatwi..itp.Tylko aby sprzedać! zemściło sie to podejście i to już sie nie zmieni, trzeba sie pogodzić, ze jaka praca taka płaca, lepiej dajcie rabat bo wkrotce to już nikt nie przyjdzie po taka obsługę. odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-22 22:17 193.239.83.*]
Bo twoja wiedza w dobie internetu jest coraz mniej potrzebna.
Taka jest brutalna prawda.
Jeżeli klient nie jest idiotą dowie sie większości rzeczy sam.
A ty jesteś potrzebny jedynie do tego by założyć rezerwację.
A i to pod warunkiem, ze TO nie udostępnia takiej opcji klientom.
odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 21:20 87.207.21.*]
dziękuję. odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-17 19:34 87.207.21.*]
Rabaty są zakazane! odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 23:17 83.21.245.*]
Oczywiście, że rabaty są zakazane. Są na to odpowiednie paragrafy w umowach agencyjnych, ale komu ma na tym zależeć, żeby tych zapisów przestrzegać? Przecież nie organizatorom, przewoźnikom. Oni i tak swoje dostaną. Jeśli agenci nie zaczną szanować swojej pracy, to wszystko skończy się źle wcześniej niż mogłoby się wydawać. Dzisiaj ciężko o partnerstwo w biznesie, a dzięki powszechnemu dostępowi do oferty dla klienta liczy się przede wszystkim cena. Mało kto potrafi docenić wiedzę, kompetencję i doradztwo biura agencyjnego. Klienci domagają się rabatów. Pytanie czy ci sami klienci równie chętnei podzieliliby się swoim wynagrodzniem za włożoną pracę? Chyba znam odpowiedź.... odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-20 07:57 93.179.216.*]
Wszystko zależy od klienta , Ci co pytają o rabaty i wszystko im jedno czy obsługa będzie kompetentna , to pewnie Ci sami którzy będąc na wczasach przeliczają gdzie zaoszczędzić dolara na wycieczce fakultatywnej albo na lodzie dla dziecka ... Od lat kupuję wczasy w jednej i tej samej agencji mimo że sama wczesniej przeczytam wszystkie opinie i ceny , ale popierwsze Pani w agencji zawsze wie " coś " więcej na temat hotelu , po drugie dlaczego ma nie zarobić ... odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-20 10:43 212.67.150.*]
dobrze piszesz :) odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-17 21:34 193.239.83.*]
Ale bony Sodexho już nie. odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-17 20:31 62.21.74.*]
to co robi 3% rabatu na stronie TUI ? odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 09:30 193.85.22.*]
Niedozwolony rabat to jest taki, gdzie na umowie, którą podpisujesz jest kwota 10.000 a Ty jako klient płacisz 9.800 PLN - taki rabat nie jest dozwolony. Agent nie ma prawa i też możliwości, aby umowa została zmodyfikowana i żeby rabat został udzielony legalnie. TUI jako organizator może edytować umowę - i na tej umowie od TUI będzie faktyczna kwota jaką płacisz czyli to 9.800 PLN. Każdy ma prawo dać klientowi w prezencie bon sodexo, gadżet, darmowy parking na lotnisku, przewodnik etc. Ja uważam, że biura powinny mieć możliwość sterowania ceną i narzucania własnych marży, udzielania rabatów itd. Na przykładzie Warszawy w której mamy taksówki które jeżdżą za 1.40/km jak i takie za 2.40/km, mamy fryzjerów, którzy obcinają za 10 PLN jak i takich za 50 PLN a to, że Agenci zamiast pracować, myśleć o tym jak przyciągnąć klienta, poszerzać swoją wiedzę wolą się poużalać nad własnym losem - i tacy przegrają i z rynku wypadną odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 09:45 212.67.150.*]
Rok temu TUI Poland udzielało rabatu w ten sposób, że na umowie widniała inna kwota, a klient płacił inną kwotę. Jak masz wątpliwości, to poszukam warunków tej promocji. Dzięki temu m.innymi wylecieli z PIT.
Nikt tu się nie użala, tylko martwi o kondycję TO. Zwłaszcza TUI Poland.
odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 10:17 193.85.22.*]
na pewno nie - lub umowa była edytowana po jej podpisaniu i prawidłowe było potwierdzenie rezerwacji. Ale na pewno nie było rozbieżności w końcowym efekcie odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-18 18:38 212.67.150.*]
Nie lubię, jak ktoś pisze,że to na pewno niemożliwe. Podaję jak wyglądał jeden z pkt. regulaminu:
"3. Cena na rezerwacji w systemie Iris Plus nie ulega zmianie, jednakże Agent przyjmuje od Klienta kwotę niższą o wysokość rabatu" Mogę Cie zapewnić,że TUI Poland może tworzyć regulaminy jakie chce :) Na moje pytanie jak to zrobić legalnie, dostałem odpowiedź, że nie muszę być ich agentem :)
odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-19 12:59 193.85.22.*]
nadal w to nie wierzę :-) księgowo nie da się tego w żaden sposób zrobić. Mogę uwierzyć w to, że co innego było na umowie a co innego potem w systemie, na potwierdzeniu ale nie wierzę, że po zakończeniu imprezy taka rozbieżność nadal była. odpowiedz »

Czy masz kliencie wiedzę, z czego..... [2014-02-19 13:18 212.67.150.*]
Akurat,że księgowo się tego nie da zrobić to ja też wiem.
Rozmawiałem nawet z ich działem prawnym:) Ale tak jak wcześniej pisałem dowiedziałem się,że ślubu nie braliśmy :)
Możesz zapytać w PIT , oni też interweniowali i jak wiem, to TUI ich też olało. Możliwe,że to był jeden z kamyków, które przyczyniły się do wywalenia TUI z PIT.
pozdrawiam
odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij