|
Wątek:
|
Hiszpańskie sztuczki - jak przyciągnąć klienta?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2013-05-06 13:14
|
Temat:
|
Hiszpańskie sztuczki - jak przyciągnąć klienta?
|
Treść:
|
Aktualność: W dobie kryzysu firmy szukają oszczędności. Dobrym sposobem na przyciągnięcie klientów są atrakcyjne zniżki. Z takiego założenia wyszli hiszpańscy przedsiębiorcy, którzy w odwecie na spadającą konsumpcję drastycznie obniżyli ceny.
Właściciele barcelońskiego Muzeum Wynalazków wpadli na nietypowy pomysł. Klienci płacą za bilet dopiero przy wyjściu, a wysokość kwoty zależy od czasu zwiedzania wystawy. Cennik wygląda następująco: 2 euro za 15 minut zwiedzania, 5 euro za godzinę, 7 euro powyżej godziny.
Z kolei madryckie i barcelońskie teatry uzależniły wysokość ceny biletu od stopnia zadowolenia widza, który nie dość, że płaci dopiero przy wyjściu to jeszcze decyduje o wysokości tej opłaty. Co gorsze jeśli komuś nie spodoba się przedstawienie może w ogóle nie płacić.
Inicjatywą, która także pozwala na nie lada oszczędności jest nowy portal turystyczny za pośrednictwem, którego można zarezerwować stolik w restauracji, korzystając z nietypowej promocji. Im później zdecydujemy się na rezerwację, tym mniej wyniesie nas posiłek. Najwięksi spóźnialscy mogą zapłacić za kolację nawet do 70 proc. mniej.
Nowy proceder umożliwia także rezerwację noclegu w obiekcie hotelowym. Amatorzy wyjazdów w ostatniej chwili mogą cieszyć się pokojem w luksusowych hotelu w symbolicznej cenie, nawet 1 euro. Jak to działa? Właściciele obiektów liczą na to, że klient skorzysta z innych udogodnień, które oferuje hotel jak restauracja, bar, sklep czy salon kosmetyczny - oczywiście za normalną opłatą.
|