INcoming Poland!
Tematyka:
Aktualność:
Może Polska nie jest wonderlandem, do którego zjeżdżają dziesiątki milionów turystów z całego świata ale na pewno jest destynacją wartą zaznaczenia na liście planowanych podróży. Spójrzmy obiektywnie, mamy naprawdę niezłe zaplecze ofertowe, potencjał produktowy, rozwijamy się w zaskakującym tempie. Chwaleni jesteśmy nie tylko za otwartość, gościnności i atmosferę miejsca ale także wysoką jakość usług. Teoretycznie jest dobrze, ale w praktyce o turystów musimy walczyć. Dlatego potrzebujemy wsparcia sprzedaży oferty przyjazdowej, potrzebujemy silnych
i sugestywnych partnerów zagranicznych, którzy uwiarygodnią nasz przekaz i powiedzą swoim klientom: TAK, tam warto pojechać !
Pomorskie mocno angażuje się we współpracę z branżą turystyczną. Silne partnerstwo i bieżąca komunikacja to przede wszystkim gwarancja zachowania spójności pomiędzy działaniami marketingowymi realizowanymi przez regionalną organizację turystyczną, a realną ofertą funkcjonującą na rynku, co w kontekście rozwoju turystyki przyjazdowej stanowi kluczowy aspekt.
Ten rok obfitować będzie w eventy dedykowane indywidualnym spotkaniom B2B. PROT postawił na stwarzanie warunków do nawiązywania kontaktów biznesowych pomiędzy pomorską branżą turystyczną, a touroperatorami zainteresowanymi organizacją pakietów przyjazdowych do regionu pomorskiego. Skandynawia, Rosja, a także Chiny, to destynacje, w których upatrujemy swoje szanse i z którymi wiążemy turystyczną przyszłość - komentuje Krystyna Hartenberger-Pater, dyrektor biura PROT.
Dogodne połączenia komunikacyjne pomiędzy Gdańskiem, a Skandynawią, konkurencyjność cenowa, wysoka jakość oraz dywersyfikacja usług sprawia, iż region pomorski staje się ciekawą destynacją turystyczną dla mieszkańców Europy Północnej. Już w czasie Gdańskich Targów Turystycznych odbędzie się pomorsko - skandynawski workshop branżowy INcoming Poland! Udział w nim wezmą touroperatorzy i przedstawiciele biur podróży ze Szwecji, Norwegii, Danii i Finlandii - łącznie 17 firm zainteresowanych rozwijaniem oferty przyjazdowej do regionu pomorskiego. Stronę pomorską reprezentować będzie selektywnie dobrana grupa pomorskich przedsiębiorców, których profil działania wpisuje się w preferencje i oczekiwania skandynawskich odbiorców.
Skandynawowie chętnie korzystają z oferty spa&wellness czy przyjeżdżają na golfa, ale należy pamiętać, że Szwedzi bardzo często podróżują z dziećmi dlatego poszukują ofert dedykowanym najmłodszym. Ostatnio zaczęli także odkrywać również inne zakątki Trójmiasta. Podobają im się nowoczesne elementy architektury, czy designerski wystrój wnętrz restauracji i hoteli. Lubią korzystać z trójmiejskich restauracji, smakują im regionalne specjały i lokalne trunki - opowiada Marcus Fredriksson, Stena Line Karlskrona-Gdynia product manager. Jestem przekonany, że nawiązane w czasie INcoming Poland kontakty pozwolą na wprowadzenie na rynek skandynawski wielu ciekawych pakietów przyjazdowych, co w niedalekiej przyszłości również pozytywnie wpłynie na rachunek ekonomiczny połączenia - dodaje Fredriksson.
W organizację workshopu aktywnie zaangażował się również port lotniczy im. Lecha Wałęsy w Gdańsku, dzięki czemu uczestnicy będą mogli prowadzić równolegle rozmowy na temat możliwości nawiązania współpracy z operatorami czarterowymi oraz komponowania wchodzących obecnie
na rynek polski dynamicznych pakietów przyjazdowych.
Mam nadzieję, że cyklicznie organizowane spotkania B2B pozwolą na zbudowanie trwałej, międzynarodowej platformy współpracy owocującej nie tylko zwiększonym udziałem turystyki przyjazdowej ale także przekonaniem, że obietnica, którą sprzedajemy staje się realnym spełnianiem marzeń odwiedzających nas turystów - komentuje K. Hartenberger - Pater, dyrektor biura PROT.
Zaplanowane spotkanie spotkało się ze sporym zainteresowaniem branży (rejestracja uczestników zamknięta została już na początku kwietnia) a patronat nad nim objęły Wiadomości Turystyczne oraz magazyn Live&Travel.