|
Wątek:
|
Kliencie spróbuj obejść Groupona
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2013-03-12 13:32
|
Temat:
|
Kliencie spróbuj obejść Groupona
|
Treść:
|
Aktualność: Serwisy grupowe słyną z nakładania wysokich marż, sięgających nawet 50 procent przy sprzedaży usług za pośrednictwem swoich portali. O ile klienci nabywający kupony rabatowe cieszą się z atrakcyjnych zniżek, o tyle marża portali zakupowych dla przedsiębiorców może okazać się zabójcza, co często odbija się na jakości oferowanych usług.
Kilka dni temu media napisały, jak za tą samą usługę lub towar zapłacić proponowaną w serwisie cenę, bez konieczności wykupywania kuponu rabatowego. Jednym słowem jak obejść serwis grupowy. Przyczyna jest prosta - obu stronom zwykle się to opłaca: dla klienta mniej formalności + zwykle jakiś bonus, a dla przedsiębiorcy większy przychód.
Dziennikarza Gazety zainspirowała rozmowa dwóch mężczyzn w restauracji. Jeden kolega chwalił się drugiemu, że nigdy nie kupuje kuponów, które proponują portale zakupowe, tylko dzwoni bezpośrednio do firmy i pyta, czy dostanie równie atrakcyjną zniżkę. Okazuje się, że metoda ta sprawdza się, a firmy prawie zawsze dorzucają coś gratis. Nie jest to nic dziwnego - w końcu w serwisach grupowych przedsiębiorca z reguły otrzymuje "połowę połowy", a więc śmiesznie niską cenę za realne usługi. Pomimo zabezpieczeń umownych (serwisy zastrzegają sobie prawo do wyłączności oferty promocyjnej itp.) oferta obejścia serwisu grupowego oznacza na tyle duże zwiększenie przychodu, że przedsiębiorcy ryzykują lub tworzą inną dedykowaną ofertę tylko dla danego klienta.
Jednak nie zawsze współpraca na linii klient-sprzedawca układa się tak pomyślnie. - Dzień dobry, znalazłem na Grouponie interesujący aparat, który sprzedajecie. Chcę go kupić, ale odbiorę u was osobiście i wtedy wam zapłacę - pyta dziennikarz. Pan w słuchawce prosi o nazwę modelu aparatu i instruuje, że bez Groupona kosztuje dwa razy więcej. Tym razem się nie udało uzyskać zapewnienia takiej samej oferty, ale gdyby chętny poszedł do sklepu z gotówką, to kto wie? W końcu targowanie się o cenę i proszenie w sklepach na stronie o "cenę z allegro", czy "cenę ze skąpca" nie jest niczym nowym.
Mimo coraz większej liczby niezadowolonych zarówno ogłaszających się jak i kupujących przez serwisy zakupów grupowych, wciąż istnieje spora grupa osób i usługodawców, którzy chcieliby przetestować tą formę promocji, głównie z powodu dużego zasięgu serwisów grupowych. Warto też dodać, że np. dla hotelu wystawienie oferty grupowej powoduje z reguły zwiększenie ruchu odwiedzających stronę (warto zadbać o właściwy opis obiektu i linki do jego strony), a ruch ten przy odpowiednich pakietach dostępnych na stronie daje także bezpośrednie rezerwacje.
|
Odpowiedzi:
Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-14 16:32 91.231.104.*]
Które biura weszły w sprzedaż grupoonową w 2012 te padły. Uwaga na biuro OSKAR z Poznania, wystawia się na GRUPONIE - pewnie będzie zwijało się z rynku. Pozdrawiam odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-14 14:22 83.3.176.*]
A kto używa niby tych gruponów i innych wynalazków :D odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2014-04-03 04:45 69.120.168.*]
Chetnie korzystam z grupon no akurat nie w pl Ma to plusy I minusy Minus jest taki ze trafiaja sie oszusci Pozdrawiam odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-14 13:55 79.188.171.*]
Grouony i inni podobni rozwalają rynek i wszystko odbywa się kosztem przedsiębiorcy. Metody pozyskiwania nowych naiwniaków też powinny być piętnowane i mają niewiele wspólnego z etyką i prawem. Do znajomej prowadzącej od 20 pralnię przyszło 2 dresiarzy z ofertą przystąpienia do systemu sprzedaży grupowej i kiedy odmówiła zagrozili, iż ją wyeliminują z rynku. Znamienna jest historia renomowanego fryzjera który nie doczytał umowy i musiał obsłużyć ponad 1300 klientów za 1/3 ceny. O naszej branży lepiej nie wspominać. Współpraca z tymi podmiotami to droga do samounicestwienia siebie i swojej firmy. odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-13 14:40 77.253.9.*]
Nie tylko można ale trzeba wyeliminować z rynku te Grouponyi inne tego rodzaju twory które nic nie wnoszą a żywią się jedynie desperacją słabszych uczestników rynku lub wchodzą w kontakt ze zwykłymi naciągaczami. Tak naprawdę to nikt prócz groupona nie jest zadowolony, restaurator traci, bo rodaje za darmo a właściwie dopłaca, nikt więcej nie wróci bo przychodzą zazwyczaj łowcy okazji w dodatku jeszcze obsmarują na portalach bo rzadko są zadowoleni. Jedynym wygranym jest groupon. W dodatku mają liczne kruczki w swoich umowach, co powoduje że miesiącami zwlekają z zapłatą lub wręcz jej odmawiają. Mam na to konkretny przykład,gdzie przedstawicie Grouponal podmienił warunki umowy i prowizja wzrosła o kilanaście procent. Do tej pory a minęło już 4 miesiące właściciel jednej z krakowskich restauracji nie może wyegzekwować kilku tysięcy złotych za sprzedane kolacje. Został skuszony bardzo niską prowizją 1%, a w rzczywistości był to zwyczajny przekręt Groupona. W dodatku nie ma z kim rozmawiać bo struktura zatrudnienia w Grouponie nie przewiduje stanowiska z kompetentncjami do podejmowania decyzji, jest zwykła spychologia, a nóż się klientowi znudzi i odstapi od roszczeń. Przestrzegam wszystkich zwłaszcza w gastronomii, nie dajcie się łudzić obietnicami nowych klientów bo zanotujecie tylko straty a i postrzeganie restauracji w środowisku jest gorsze bo tylko desperaci idą na układy z grouponami. Szanujące się restauratorzy gonią ich od drzwi i nie chcą mieć nic wspólnego z tą zarazą z Ameryki. odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-12 15:57 83.21.155.*]
W odpowiedzi podpowiadam ciekawy portal www.travel24-deals.pl - tylko i wyłącznie oferty hotelowe ! Przetestowałam osobiście i polecam ! odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-12 14:14 87.204.31.*]
Jak możecie promować nieuczciwe zachowania zarówno klienta jak i przedsiębiorcy??? To dzięki takiemu portalowi grupowej sprzedaży klient mógł zapoznać się z oferta.. marża portali zakupowych dla przedsiębiorców wcale nie jest zabójcza...w końcu obie strony ustalają szczegóły na drodze negocjacji!! co to za brednie?? Jak marża ma się odbić na jakości oferowanych usług? to tylko oznacza, że przedsiębiorca, który rozpoczyna współpracę np. z Grouponem i nie traktuje właściwie nowo nabytych klientów nie rozumie idei zakupów grupowych... a skoro nie potrafi niech wykupi reklamę np w tv. Zobaczymy jaki uzyska efekt... odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-13 14:38 77.253.9.*]
Nie tylko można ale trzeba wyeliminować z rynku te Grouponyi inne tego rodzaju twory które nic nie wnoszą a żywią się jedynie desperacją słabszych uczestników rynku lub wchodzą w kontakt ze zwykłymi naciągaczami. Tak naprawdę to nikt prócz groupona nie jest zadowolony, restaurator traci, bo rodaje za darmo a właściwie dopłaca, nikt więcej nie wróci bo przychodzą zazwyczaj łowcy okazji w dodatku jeszcze obsmarują na portalach bo rzadko są zadowoleni. Jedynym wygranym jest groupon. W dodatku mają liczne kruczki w swoich umowach, co powoduje że miesiącami zwlekają z zapłatą lub wręcz jej odmawiają. Mam na to konkretny przykład,gdzie przedstawicie Grouponal podmienił warunki umowy i prowizja wzrosła o kilanaście procent. Do tej pory a minęło już 4 miesiące właściciel jednej z krakowskich restauracji nie może wyegzekwować kilku tysięcy złotych za sprzedane kolacje. Został skuszony bardzo niską prowizją 1%, a w rzczywistości był to zwyczajny przekręt Groupona. W dodatku nie ma z kim rozmawiać bo struktura zatrudnienia w Grouponie nie przewiduje stanowiska z kompetentncjami do podejmowania decyzji, jest zwykła spychologia, a nóż się klientowi znudzi i odstapi od roszczeń. Przestrzegam wszystkich zwłaszcza w gastronomii, nie dajcie się łudzić obietnicami nowych klientów bo zanotujecie tylko straty a i postrzeganie restauracji w środowisku jest gorsze bo tylko desperaci idą na układy z grouponami. Szanujące się restauratorzy gonią ich od drzwi i nie chcą mieć nic wspólnego z tą zarazą z Ameryki. odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-12 13:32 31.60.37.*]
Jestem klientem i co obchodzi mnnie biznesmen i przedsiebiorca.Niech sie zra razem.Na gruponie jest fajnnie i tanio i bedziemy kupowac!!!!! odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-14 16:18 77.253.132.*]
tylko, że jak dostaniesz za te marne grosze równie marną usługę, to juz bedzie mniej miło. Co nie? Tańsza oferta, to tańsze żarcie, które dostaniesz, (czytaj gorsze, mniej, z przecen) pokój gorzej posprzatany, lub w trakcie pobytu wcale, bo nie ma z czego zapłacić sprzątaczce, zmiana reczników - brak, zmiana poscieli - brak, jedna na cały pobyt, bo z czego zapłacić?? Gruponik zabrał przecież hotelarzowi połowę kasy.. odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2013-03-15 23:19 93.105.178.*]
bzdura, kupilam kilkanascie ofert z kat podroze i nigdy nie dostalam gorszego pokoju, zawsze mialam posprzatanie, zawsze zmienione reczniki, obsluga super i widzialam miejsca,ktorych normalnie pewnie bym nie odwiedzila, bo szkoda byloby mi wydac na 2-3 dni np. 500 czy 600 zl na pobyt w jakims zamu, albo spa. Nie szerz fermentu. Zdarzaja sie przypadki, ale mysl logicznie. Po co sa kupony? Zeby cie zachecic, nie zniechecic syfem. Tylko ZACHECIC, zebys przyjechal znowu i przywiozl znajomych i rodzine. odpowiedz » Nowa moda: obejść Groupona [2016-07-14 18:15 80.187.96.*]
Na Gruponach są głównie fikcyjne przeceny (oszustw typu produkt za 29pln przeceniony na 30pln). Znajdziemy tam też standardowe promocje (często przebijane bez pośrednictwa pasożytów) oraz niepełne produkty/usługi (np nocleg bez wyżywienia)... Dlatego ZAWSZE NALEŻY WERYFIKOWAĆ zakupy grupowe! odpowiedz »
|