|
Wątek:
|
Touroperator przyjazny agentom
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.22.39.*
|
Data wysłania:
|
2013-02-08 22:45
|
Temat:
|
Sun&Fun touroperator przyjazny agentom
|
Treść:
|
racja, Itaka wypowiada umowy niewygodnym dla siebie agentom i Grecos równiez zaczyna takie praktyki stosowac. Pan Radek, były pracownik Oasis Tours jako przedstawiciel Grecosa zaczyna sobie czyscic rynek agencyjny.Ciekawe jak długo tym sposobem utrzyma swojego pracodawce w dobrej kondycji finansowej. Oasis, długo bedzie jeszcze za jego praktyki nas jako agentów przepraszał i zachecał do ponownej sprzedaży!
|
Odpowiedzi:
Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 15:58 83.30.104.*]
Dzień dobry, powyższy post dotyczy mojej osoby. Muszę odpowiedzieć na niego, chociaż nie mam w zwyczaju prowadzenia dyskusji z anonimowymi osobami, które nie mają odwagi się podpisać. Umowy agencyjne, zarówno w poprzedniej firmie jak i obecnej, są rozwiązywane z powodu braku wymaganego obrotu. W firmie O.T. było to 20 tys w skali roku (śmieszne!) w obecnej jest to 50 tys PLN. Osoby, które zgłosiły się do mnie i rozmawiały ze mną o utrzymaniu umowy otrzymały przedłużenie umowy bez najmniejszego problemu. Jest tylko jedna Pani, która zamiast ze mną porozmawiać wolała wysłać paszkwil do mojego przełożonego. Pani Moniko! a wystarczyło zadzwonić i porozmawiać! WSTYD. Z poważaniem Radek Mazurek odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 18:20 83.22.39.*]
Witam Panie Radku, chcialam przemilczec Pana wpis ale co za duzo to niezdrowo, nieprawdaz -:) Ma Pan pecha i widocznie wiecej "życzliwych" wokół siebie osób niz Pan sądzi, to nie ja jestem autorką poprzedniego wpisu a faktycznie nawet przypomina nasze relacje na linii Agent-TO z małym sprostowaniem to my jako agent nie bylismy zainteresowani dalszą współpraca z OT z powodu duzej ilosci skarg na tegoz TO, dlatego te "smieszne" 20 tys mógł Pan sobie na ogólnodostepnym forum darowac. Wychodzi na to ze agenci wciskaja ludzią tych TO gdzie musza wyrobić progi obrotowe. U nas klient jest najwazniejszy i to nie zart, osoby na Pana stanowisku nie potrafią tego poprostu zrozumiec. U was liczą się tylko obroty ! Nie sprzedajemy ofert masowego odbioru, mamy klienta elitarnego a jakby Pan zadał sobie wczesniej troche trudu i przynajmniej raz nas odwiedził to by wiele wyjasniało. Nie powinno wrzucac sie wszystkich agentow do jednego wora tym bardziej ze ich wogole nie znacie!! Jesli chodzi o Grecosa to widzę ze próbuje sie Pan troche wybielic. Ciekawe z kim miał Pan kontakt w sprawie przedłuzenia umów, napewno tylko ze znajomymi którzy mieli Pana nr tel. Kilkakrotnie wysylałam prosbe do dzialu marketingowego i za kazdym razem była odmowa nawet na nowo otwarte biuro. A w sumie dziwne to ze miesiąc wczesniej podpisałam umowę na nowy sezon 2013 i otrzymałam katalogi a tu nagle wypowiedzenie. Bardzo dziwna sprawa :)Dział marketingowy nawet nie wskazał przedstawiciela regionalnego z którym moznaby porozmawiac. Dopiero w call center dowiedziałam sie ze to Pan i wszystko stało sie jasne. Pozatym zadnej skargi nie wysłano, o której Pan tu pisze ale jak tak sobie teraz te wszystkie bzury czytam to faktycznie powinnam ją złozyc. Zycze Panu udanego sezonu i wypraszam sobie oczerniania mojej osoby i posądzania o jakies anonimowe wpisy. Monika R. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 19:10 83.22.39.*]
no to juz wiem kto pisał anonimowy post z mojego IP Nie był to moj wpis, jak Pan twierdzi a więc nie ma co swietowac. Osoba która tego dokonala, prosze mi wierzyc, odpowie za swój czyn. Monika R. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-08 23:14 87.207.21.*]
RT- podobnie działa, kolesiostwo , przychodzą z różnych firm i czyszczą rynek dla kolesiów ..... może mam wymienić kogos :))) odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 15:33 178.183.138.*]
A może zamiast narzekać na regionalnych i na organizatorów, to przyznacie się dlaczego macie umowy wypowiadane? Z powodu kolesiostwa czy może braku wyników sprzedaży? Na chłopski rozum żaden organizator nie wypowie umowy dobrze sprzedającemu agentowi, z powodu znajomości z kimś. Jak regionalny mógłby motywować wypowiedzenie umowy biuru które ma dobre obroty, na rzecz agenta słabszego. Brak wyników tłumaczycie kolesiostwem i układami - jakie to typowe. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 20:02 87.205.2.*]
nie chodzi tylko o limity, są Agenci tzw. 'nie wygodni' którzy znają swoją wartość i nie boją się powiedzieć co myślą o działaniach i poziomie czy lepiej braku jakiegokolwiek poziomu komunikowania się Panów dyrektorów, zainteresowanych jedynie tytułem na wizytówce a nie pracą w branży i dla branży. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 19:04 87.207.21.*]
No jeśli limit masz jeden dla wszystkich jednakowy , czy to z W-wa, Katowice, Poznań, Kraków a np. Wołomin ....to wybacz aby agent z małego miasta ( uboższego w klienta) mógł wykonać limit . odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 21:25 178.183.138.*]
Limity minimalne które mają różni organizatorzy to ok 10 rez na rok (50 tyś pln). Policzmy zatem: 50 tyś x 10 organizatorów = 500 tyś pln. Zakładając prowizję 10% Brutto - 50 tyś pln zarobku brutto. Odejmując podatki itd itd zostaje powiedzmy ok 30 tyś netto. Co daje zarobek miesięczny 2500 pln. Hmmmm rzeczywiście ogromne limity (a gdzie koszta miesięczne prowadzenia biura) Ktoś wyżej napisał że regionalni mają pracować dla branży: Nie! Regionalni, tak jak pozostali pracownicy mają pracować dla swojej firmy i dla pieniędzy. Tak samo jak agenci pracują dla pieniędzy a nie dla idei. Rozmawiałem z kilkoma regionalnymi, nic tak nie motywuje agentów do sprzedaży jak limity (nie imprezy, study itd itd) - taka prawda. Biur agencyjnych jest bardzo dużo i będzie coraz więcej - organizatorów SPRAWDZONYCH jest mniej - prawo rynku. Zostają najsilniejsi i agenci i organizatorzy odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-11 13:18 62.69.255.*]
Nasze biuro sprzedaje oferty najlepsze w danej chwili dla klienta, a nie żeby wyrobić limit. Oczywiście jeśli prowizja z biura A jest większa a z biura B jest mniejsza, a oferty porównywalne, to przekonujemy klienta do tej z większą prowizją. Jednak sprawa prowizji i wyrobienia limitu jest brana pod uwagę TYLKO jeśli akurat są dwie bardzo podobne cenowo i jakościowo oferty i nie jest to ze szkodą dla klienta, bo to klient płaci nam pensję wracają ponownie do naszego biura zadowolony. A z wyrobionymi limitami narzuconymi przez TO jest zawsze tak: masz do wyrobienia w roku 100 tyś, wyrobisz to za rok dostaniesz do wyrobienia 200-300tyś. Dlatego czasem limity działają na niekorzyść organizatora, bo jeśli jest taka możliwość to staramy się dużych limitów nie przekroczyć za bardzo lub "prawie" nie wyrobić. A już ostatnie warunki "mistrza" walki o sprzedaż agencyjną - TUI, gdzie za spadek sprzedaży rok do roku mniejszy niż 20% na koniec roku będziemy musieli im oddać 1% obrotu :) - wolne żarty - kompletna demotywacja, bo na końcu walki o obrót widzę oddanie -1%, zamiast nagrodę +1%. Efekt? Spadek sprzedaży TUI o 60% (akurat tutaj TUI zaliczyło ogólną kumulację swoich działań zniechęcających agentów do sprzedaży). A jasne, wyrobie im 200tyś minimalne, ale w zeszłym roku było 670 tyś. Prowizja "plus" z TUI to też jakieś żarty - kilkukrotnie mieliśmy wzrost sprzedaży pow 100% rok do roku i zobaczyliśmy figę z makiem, bo akurat zawsze jakoś tak się liczy od obrotu z tych ofert, których nam brakowało.TAK MY AGENCI PRACUJEMY DLA PIENIĘDZY, żeby utrzymać swoje rodziny i mieć coś ekstra na waciki (zresztą jak każdy właściciel każdego biznesu), więc czystą głupotą jest oczekiwanie, że będziemy pracować wydajniej, za mniejsze pieniądze. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-11 21:13 178.183.149.*]
Zgadzam się z powyższą wypowiedzią. Najważniejsze jest dobro klienta, oraz to żeby wrócił. Tak sprawa wygląda ze strony agenta. Natomiast jeśli postawić się po stronie organizatora, czy każdego innego "producenta" towarów lub usług - nie można się dziwić, że ma parcie na wynik sprzedaży swojego produktu. Dlatego niezrozumiałe są dla mnie pretensje osób które narzekają na to - to jakby się nie zgadzali z prawami wolnego rynku. Co do limitów 200 - 300 tyś jako MINIMALNYCH- zgadzam się. Jednak mowa jest o limitach minimalnych rzędu 50 tyś. Tego dotyczył mój wcześniejszy wpis z wyliczeniami. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-12 08:26 212.67.150.*]
Nie mam nic przeciwko parciu na wynik, ale jak TUI w necie daje 20% rabatu, a agent nie ma tej oferty, to jak ma sprzedawać? Wypłatę prowizji jak wiesz w TUI uzależniają od wyrobienia targetu.Mam już dość telefonów klientów i ich zdziwienia, że ja nie mam jakiegoś hotelu z TUI w ofercie, chociaż dotychczas kupowali u mnie, bo prezes poblokował w systemie wybrane oferty. Wiesz co usłyszałem od kierownika sieci sprzedaży : Pani dokłada do tej oferty i my jako TUI też tracimy na sprzedaży tej oferty. Ale proszę się nie martwić, tylko 3% oferty TUI macie na razie poblokowane :) Polecam wejść na facebooka TUI i poczytać, jaki to dobry organizator i jak dba o to, aby klienci mieli tanią ofertę. Pozdrawiam. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-12 09:35 87.207.110.*]
zastanawia mnie fakt, dlaczego jeszcze nikt się nie zajął powstrzymaniem TUI od stosowania złych praktyk handlowych, psucia rynku i niszczenia branży. Co w tym temacie robi PIT, OSAT czy UOKiK, że nie wspomnę o najważniejszych w Centrali TUI- przecież na żadnym z rynków nawet skandynawskim takich głupot nikt nie robi a to co wyrabia się od jakiegoś czasu w Polsce prowadzi tylko do katastrofy :( odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-12 09:57 212.67.150.*]
PIT wymaga zgłoszenia na piśmie( wiadomo kto dostanie dane zgłaszającego :)), UOKIK nie wnika w regulacje pomiędzy firmami, OSAT- chyba już nie ma siły do TUI.Wg mnie najlepszym rozwiązaniem jest dokonywać wpisów na facebooku TUI - wtedy klienci zobaczą z jaką firmą mają do czynienia i to wg mnie najszybciej przyniesie efekt- Prezes codziennie czyta facebooka. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-12 13:14 87.207.110.*]
UOKiK mógłby w obecnej promocji już zadziałać, cena na umowie i na dowodzie wpłaty jest inna, takie praktyki nie mogą mieć miejsca, w OWU TUI jest w takiej sytuacji niedopłata na umowie a to może zg. z zapisem skutkować nie dostarczeniem Klientowi dokumentów podróży idąc dalej Klient ma prawnie niedopłatę na umowie i nie jedzie na wakacje - to już podchodzi pod UOKiK! A PIT mógłby ruszyć d... i zająć się w końcu tematem, zgłoszeń nie potrzebują tam siedzą ludzie którzy mają biura więc polityka i działania TUI nie są im obce, OSAT powinien zająć stanowisko, prawnie też już może składać wniosek o zaprzestanie praktyk na mocy Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji. Wykluczenie TUI z PIT-u jak również poinformowanie Centrali i Prezesa od Skandynawskich pomysłów byłoby w tym momencie zasadne! odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-13 08:12 87.204.92.*]
Nareszcie merytoryczne, precyzyjne i podparte formalnie stanowisko. Niestety - wszystkich powyższych cech brakuje wymienionym tu organizacjom. Bo gdyby było inaczej, to powinny, korzystając z podanej jak na tacy argumentacji, nadać bieg formalny. Tylko czy mają w tym interes ? To przecież nie zagraża ich ist nieniu, tylko Agentom... Zatem - tylko członkowie tychże organizacji powinni wymuszać na nich takie działania jakie dla członków jej są pożądane. Członkowie OSATu, PITu, PZOTu piszcie też do Centralnych władz Waszych organizacji oczekując konkretnych działań. Nawet ryzykując, ze Was z niej wyrzucą za tzw. domaganie się swoich praw, to żadna szkoda finansowa. odpowiedz » Sun&Fun touroperator przyjazny agentom [2013-02-09 22:03 83.30.214.*]
No to z założenia i wyliczenia wynika ze klient wchodzac u was do biura nie ma mozliwosci wyboru tylko wciskacie mu oferte tam gdzie wam akurat limitu brakuje. Brawo, dobre podejscie!!! A gdzie limity z półki 200.000, 100.000, u nas w umowach takie widnieją. Pozatym jeden rok lepiej obfituje w wyjazdy Egipt, następny Turcja, Grecja a nie kazdy organizator ma wszechstronną ofertę i o tym nikt nie mówi. Z własnego doswiadczenia powiem ze rok 2012 w naszym biurze był beznadziejny w sprzedazy Grecji, natomiast o dziwo w tym roku większosc klientow wykupuje wyspy greckie i Turcję. Jezeli chodzi o stwierdzenie ze wyznaczanie limitow motywuje do sprzedazy to my jestesmy jakims szczerze mówiąc wyjątkiem gdyz u nas włącza się bieg wsteczny i demotywuje do sprzedazy takiego naciskającego na wysoką sprzedaz TO. odpowiedz »
|