Forum turystyczneTurystyka forum
Biura turystyczne
Baza turystyczna
Turystyka biznesowa
Turystyka krajowa
Turystyka zagraniczna wyjazdowa
Transport
Gastronomia
Turystyka zagraniczna przyjazdowa
Turystyka na świecie
Inne związane z branżą
Temat dowolny




Forum grupa: Biura turystyczne

Wątek: CHARGEBACK - PŁACICIE????
Autor: Czytelnik IP 81.219.15.*
Data wysłania: 2012-11-30 08:52
Temat: CHARGEBACK - PŁACICIE????
Treść: Nic nie zrobią agentowi, oto najlepsze rozwiązanie:
Jeśli poprawnie przyjąłeś agencie wpłatę poprzez terminal na zamówioną przez klienta wycieczkę organizowaną przez Touroperatora a następnie Touroperator się nie wywiązał bo zbankrutował musisz jedynie wykazac w sądzie to że zrobiłeś Agencie to co do Ciebie należało i to było zgodne z oczekiwaniem klienta czyli: przekazanie we właściwym czasie gotówki dla Touroperatora za wycieczkę amówiona zgodnie z podpisaną umową u Touroperatora!!!! nie u Ciebie Agencie bo Ty jako Agent jesteś tylko pośrednikiem w tranzakcji, a wjęc zgodnie z tym co klient u Ciebie zamówił, nic innego od ciebie Agencie zgodnie z Polskim prawem klient nie mógł oczekiwac , więc w każdym sądzie wygrasz z takim klientem i z jego chargbegiem ( czyt. firma która występuje w imieniu klienta jako reklamacja płatności za nie wykonaną usługę ), jak ktoś ma jeszcze pytania albo problem zapraszam na www.forumprawne.org

OdpowiedzPowrót do drzewa wątku

Odpowiedzi:

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-04 10:38 95.48.153.*]
Proszę coś więcej w temacie - jak nie zapłacić agentowi rozliczeniowemu lub jak odzyskać wypłacone mu pieniądze.
Czekam na jakąś informację - jestem bardzo zainteresowany tematem!?
Nikt już nic nie powie?
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-05 11:52 31.175.156.*]
ja też odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-01 19:02 79.173.49.*]
Proszę w takim razie o informację dlaczego wszyscy więksi agenci poszkodowani na kwoty powyżej 100 tys zł nie mogą nic z tym zrobić?
Proszę o poradę prawną. Proszę o informację jak odzyskać odebrane pieniądze lub jak nie zapłacić agentowi rozliczeniowemu pieniędzy, o które się upomina? Za chwile wciągnie mnie na czarną listę i kredytu na tv już nie dostanę. Proszę o poradę - nawet płatną!!!
Czekam na info!
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-03 18:11 31.174.113.*]
No właśnie. Też czekam bo mnie też interesuje temat odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-11-30 14:58 193.192.62.*]
Dzięki za informacje. Właśnie tak na logikę mi to wygląda, że ja swoją usługę wykonałam. Do tego daje mi do myślenia sposób prób egzekwowania tego niby-długu; ściąganie kasy z konta BEZ INFORMACJI o tym, dzwonienie, wysyłanie sms'ów ale żadnych "rejestrowanych" dróg komunikacji. Wygląda to tak jakby liczyli, że się przestraszę i zapłacę, ale wiedzą, że nie mają podstaw prawnych więc nie wysyłają poleconych z potwierdzeniem odbioru co jest normalną drogą załatwiania takich spraw. Czekam co będzie dalej. NIE PŁACĘ. Bo to nie moje zobowiązanie. Jak mi założą sprawę to pokażę dokumenty, że kasę przelałam i że tam należy jej szukać. odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-11-30 11:43 95.48.153.*]
Kto ma niby sprawę zakładać?
Agent rozliczeniowy nie musi zakładać agentowi turystycznemu sprawy w sądzie. Klient także nie. W umowie, którą agent turystyczny podpisał z agentem rozliczeniowym jest jasno napisane, że odpowiada on za reklamacje Klienta.
Proszę mi powiedzieć w takim razie kto komu sprawę będzie zakładał i na jakiej podstawie? Skąd ma Pan/Pani takie informacje - chętnie skorzystam (nawet z płatnej) porady prawnej w tej kwestii na przyszłość.
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-08 16:39 81.219.15.*]
no oczywiście że agent Turystyczny odpowiada za reklamacje względem klienta a nie agent rozliczeniowy a odpowiedź ta brzmi w tych przypadkach : nie uznaję Pana reklamacji, szanowny kliencie !!!!!, i agent rozliczeniowy może posrac się na około ze swoimi monitami a ma nic do tego!!!!! bo to Agent Turystyczny ma władnośc podjąc decyzję czy una reklamację klienta za słuszną wobec swojej usługi.. Koniec kropka w tym temacie odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-10 08:18 95.48.153.*]
Nie masz absolutnie racji. Klient udowadnia bankowi, że usługa nie została wykonana lub została źle wykonana (w tym przypadku sprawę ma prostą - bo biuro padło i usługa nie została i nie zostanie wykonana). Udowadnia bankowi, że nie może dojść odszkodowania czy też zwrotu kosztów od sprzedawcy (czyli od upadłego biura) i tu bank stwierdza - no ok - rzeczywiście. Klient jest poszkodowany.
Bank w tym momencie przejmuję rolę instytucji rozpatrującej reklamację.
Po udowodnieniu, że Klient został oszukany (co nie jest problemem w przypadku bankructwa biura) bank zwraca się do agenta rozliczeniowego o zwrot pieniędzy. Agent zwraca bankowi pieniądze. Bank pieniądze oddaje Klientowi i sprawa dla Klienta się kończy. Tak to działa.
To w jaki sposób i czy agent rozliczeniowy odzyska pieniądze od agenta turystycznego, czy od TO to już inna historia. Oczywiście Ty podpisując umowę z agentem rozliczeniowym wziąłeś na siebie odpowiedzialność za uzasadnione reklamacje klienta (oczywiście wszystko zależy od umowy) i w zasadzie teraz walka toczy się już tylko między Tobą a agentem rozliczeniowym i jej wynik zależy od determinacji obu stron.
Fakt jest jeden. Regulamin kart płatniczych gwarantuje Klientowi ochronę (czyli zwrot pieniędzy) jeśli sprzedawca nie zrealizuje usługi. Jeśli Klient udowodni bankowi, że został oszukany - bank zwraca pieniądze.
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2013-01-18 13:27 93.157.66.*]
!!!!! posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!! nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to . nie jesteście stroną w umowie pomiędzy sky club a klientem . do waszych obowiązków należy pośrednictwo nie wykonanie warunków umowy ( ustawa o usługach turystycznych ) - przeczytajcie !!!!! nie dajcie się zastraszyć odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-10 08:37 95.48.153.*]
Mało tego. Radzę dokładnie przestudiować zapisu umowy z agentem rozliczeniowym. Były różne umowy (w tej chwili wszystkie są już dużo bardziej restrykcyjne). Może jakimś cudem nie było w tej umowie zapisu o reklamacjach i wtedy być może masz szansę sprawę w sądzie wygrać. Nie wiem tylko kto taką sprawę założy. Czy Ty założysz sprawę agentowi (nie wiem za bardzo tylko o co? O niesłuszne dochodzenie należności?), czy (co bardziej prawdopodobne) agent rozliczeniowy założy sprawę Tobie.
Obciążenie zwrotne to nic innego jak normalne zobowiązanie - po prostu jak byś nie zapłacił komuś faktury. Kwestia tylko formy dochodzenia pieniędzy i determinacji agenta rozliczeniowego.
Wszyscy więksi agenci (internetowi, czy sieci agencyjne) po prostu "wtopili" pieniądze. Zapłacili agentom rozliczeniowym - bo nie mieli wyboru. Wszystko zależy teraz od tego w jaki sposób będziesz windykowany. Czy to tylko będą SMSy, czy w grę wejdzie także wpisanie do jakiegoś rejestru, czy może w końcu komornik itp.
Sytuacja jest bardzo smutna i przykra, gdyż odpowiadamy za nie swoje winy i z własnej kieszeni oddajemy ludziom pieniądze.
Znajdą się pewnie tacy, którzy powiedzą - nie trzeba było gówien sprzedawać. Ale ilu z nas rzeczywiście zdawało sobie sprawę z problemów firmy? Kto to teraz powie? Jakie znaczenie ma fakt, iż Klient kupił wycieczkę na 6 czy 10 miesięcy przed upadkiem i po prostu do niej nie doczekał. Czy na 10 miesięcy przed upadkiem ktoś mógł przypuszczać, że SKY padnie?
Tego nie wiedział nikt.
Konieczne są zmiany w prawie. Zmiany, które zapewnią Klientom spokojne wakacje, bez obaw o swoje pieniądze i powrót do kraju oraz zmiany, które zdejmą z małych przedsiębiorców odpowiedzialność za błędy nieuczciwych lub źle zarządzanych TO. Przez SKY nie tylko ucierpiała cała branża turystyczna, ale wielu małych agentów nie wytrzymało i często z długami (oddając swoje pieniądze Klientom) zamknęło działalność. Sam boję się o przyszłość i zastanawiam nas ryzykiem. Szanuję Klienta i nie chcę odmawiać mu możliwości płacenia kartą. Boję się jednak także o siebie i o swoją rodzinę. Nie chciałbym, aby mój biznes doprowadził do bankructwa mnie - nie z mojej winy.
Pracuję w tym biznesie w dobrej wierze i z pasją. Nie chcę się martwić głupotami, którymi są upadki TO.
Konieczne są zmiany w prawie, które nas wszystkich będą chronić.
Teraz prowadzenie agencji turystycznej przypomina grę na rynkach forex.. ryzyko podobne, a efekty mogą być nawet dużo gorsze..
odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2013-01-18 13:25 93.157.66.*]
!!!!! posty w dużej mirze są pisane przez pracowników firm windykacyjnych !!!!! nie oddawajcie i nie płaćcie , wy (agenci ) wywiązaliście się z umowy i przekazaliście $ dalej do to . !!!!! nie dajcie się zastraszyć ( z doświadczenia ) odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-12 13:31 188.33.66.*]
Dlatego my zamknęliśmy nasze biuro:( odpowiedz »

CHARGEBACK - PŁACICIE???? [2012-12-09 19:00 77.65.79.*]
Zanim zacznie się opowiadać głupoty wypadałoby zapoznać się ze standardowymi zapisami umów pomiędzy agentami rozliczeniowymi a akceptantami. W przypadku uznania chargebacka (a o tym czy zostanie uznany czy nie decydują zapisy w regulacjach organizacji płatniczych) akceptant może co najwyżej powiedzieć: "tak jest, proszę Pana - już się robi, proszę Pana" i nawet nie kwiknie... odpowiedz »


Powrót do wątkówOdśwież


Zgłoś problem z tą stroną »

Ogłoszenia praca turystyka, w turystyce


© 2024 FORUM-TURYSTYCZNE.PL. Wszystkie prawa zastrzeżone.
Korzystanie z serwisu oznacza akceptację regulaminu i zawartej w nim polityki cookies.
strona główna | kontakt | reklama | linki
Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Szczegóły w regulaminie.
OK, zamknij