|
Wątek:
|
Travelplanet.pl poprawia wyniki
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-11-16 12:10
|
Temat:
|
Travelplanet.pl poprawia wyniki
|
Treść:
|
Aktualność: W ciągu 9 miesięcy 2012 Travelplanet.pl uzyskał 16,6 mln zł przychodów ze sprzedaży, generując 15 proc. wzrostu w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Zysk na poziomie EBIDTA zwiększył się o 11% w stosunku do wartości z tego samego okresu z poprzedniego roku. Spółka zamierza nadal trzymać w ryzach wydatki i zwiększać dynamikę sprzedaży.
- Pierwsze półrocze było dla nas udane. Niestety trudna sytuacja rynkowa w najważniejszym dla wyników spółki kwartale była gorsza niż w roku ubiegłym. Trudny rynek skłonił nas do zwiększenia wydatków marketingowych aby utrzymać poziom przychodów z roku ubiegłego. W konsekwencji uzyskaliśmy niższy wynik kwartalny niż w roku ubiegłym. Aktualnie obserwujemy poprawę koniunktury więc jesteśmy dobrej myśli co do wyników w Q4 - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
- Przychody w po 9 miesiącach 2012 wyniosły 16,6 mln złotych i były o 15 proc. większe od przychodów z analogicznego okresu 2011. Poprawa efektywności działań mimo zwiększonych kosztów marketingu pozwoliła na wzrost EBIDTA o 11% w porównaniu do 9 miesięcy 2011. - dodała Bożena Garbińska, członek zarządu do spraw finansowych.
Spółka w ciągu 9 miesięcy 2012 roku zmniejszyła koszty sprzedaży i koszty ogólnego zarządu o 3,5 proc. tj. z 6.890 tys. zł w 2011 na 6.652 tys. zł po 9 miesiącach 2012 roku.
Na czwarty kwartał planujemy wprowadzenie na rynek dwóch nowych wersji popularnych portali Aero.pl - oferujący bilety lotnicze i Hotele24 - oferujący wynajem hoteli. Jesteśmy przekonani, że innowacyjne podejście do e-commerce zawarte w tych odnowionych propozycjach wpłynie na zwiększenie sprzedaży w ostatnich miesiącach roku - powiedział Jerzy Krawczyk, prezes zarządu Travelplanet.pl.
Całkowita wartość sprzedaży oferty turystycznej i biletów lotniczych w okresie 9 miesięcy 2012 wyniosła 141 mln PLN i była wyższa o ponad 5 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W 2011 wartość sprzedaży wyniosła 133 mln mln zł.
|