|
Wątek:
|
Gdzie klienci szukają informacji o hotelach
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-10-31 12:23
|
Temat:
|
Gdzie klienci szukają informacji o hotelach
|
Treść:
|
Aktualność: Turystyka online nabiera coraz większego znaczenia. Turyści szukają hoteli przede wszystkim przez internet. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę WIHP. W 2012 roku w badaniu uczestniczyło 20 tys. gości hoteli paryskich, rzymskich i barcelońskich.
W badaniu goście hotelowi zostali zapytani o to, skąd dowiedzieli się o danym obiekcie. Najczęściej odpowiadali, że biorą pod uwagę opinie bliskich i znajomych. Również dość często korzystają z usług internetowych biur podróży.
W porównaniu do 2011 r. widać, że szybko rośnie popularność TripAdvisor (wzrost o 2,2% wskazań). Serwis jest na trzeciej pozycji na liście źródeł informacji o odwiedzanym hotelu. W ubiegłym roku zajmował czwarte miejsce.
Znaczenie mediów społecznościowych jest ogromne, ale nie jest tak duże jak można się było spodziewać. Twórcy badania przekonują, że Facebook czy Twitter są lepszym narzędziem PR-owym niż marketingowym.
Kategoria | 2011 | 2012 | Zmiana | Rodzina i znajomi | 24.1% | 22.9% | -1.2% | Internetowe biura podróży | 20.2% | 20.7% | +0.5% | TripAdvisor | 16.0% | 18.2% | +2.2% | Inne | 17.2% | 17.0% | -0.2% | Powracający goście | 11.8% | 12.3% | +0.5% | Agenci podróży | 2.7% | 3.1% | +0.4% | Magazyny | 2.1% | 2.0% | -0.1% | Facebook | 2.0% | 1.6% | -0.4% | Blogi | 2.7% | 1.5% | -1.2% | Przewodniki | 1.0% | 0.5% | -0.5% | Twitter | 0.1% | 0.2% | +0.1% |
|