|
Wątek:
|
Co dalej z POT?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 212.76.37.*
|
Data wysłania:
|
2007-12-05 13:42
|
Temat:
|
POT do likwidacji. Tylko kiedy?
|
Treść:
|
Żaden europejski kraj nie zdecydował się na likwidację instytucji odpowiedzialnej za promocję turystyczną. Gospodarka turystyczna jest powszechnie uważana za złotą żyłę hołubioną przez wszystkie rządy. Co natomiast trzeba natychmiast zrobić: - dokonać pogłębionej analizy merytorycznej działalności POT - pozbyć się niekompetentnych PiS-owskich aparatczyków - przywrócić do pracy zwolnionych specjalistów - zwiększyć nakłady na promocję zagraniczną kosztem spektakularnych działań w kraju, mających zawsze podtekst polityczny
|
Odpowiedzi:
POT do likwidacji. Tylko kiedy? [2007-12-06 13:31 212.180.248.*]
Zgadzam się, że taka instytucja jak POT jest absolutnie niezbędna w nowoczesnym europejskim kraju. Z drugiej jednak strony popatrzmy co się tam dzieje. Tak jak we wszystkicg rządowycg agencjach przerost zatrudnienia, na najlepiej opłacanych stanowiskacg niekompetentni działacze PiS-u, ich rodziny i koledzy. W POIT-ach, które zawsze były chlubą POT, albo emisariusze dziwnych instytucji albo aroganckie panie. Brak pieniędzy na promocję za to rozwija się egzotyczna turystyka kierownictwa organizacji. Obowiązujące ustawy uniemożliwiają wymianę kadr kierowniczych, poza tym w orzeddzień wyborów powołano prezesa, którego zadaniem jest chronienie tego układu. Dodatkowo fatalne usytuowanie POT - w ministerstwie sportu pod egidą ministra z PSL. Co to oznacza wiadomo: wymianę funkcjonariuszy PiS na kadry PSL. W tej sytuacji decyzja o rozwiązaniu jest chyba mniejszym złem. Po jakimś czasie będzie można stworzyć od podstaw wyspecjalizowaną komórkę przy ministerstwie gospodarki, która przejmie zarządzanie ośrodkami, bez tego całego zbędnego balastu. Jeżeli takie są intencje Platformy Obywatelskiej to ja je popieram. l odpowiedz »
POT do likwidacji. Tylko kiedy? [2007-12-09 13:07 77.115.105.*]
Podzielam zdanie Przedpiszącego. Likwidacja POT i stworzenie w jej miejsce pręźnie działającej organizacji, która kompleksowo zajmowała się promocją Polski oraz polskiej turystyki. Ze swego punktu widzenia chciałabym aby ta przyszła organizacja zaczęła wspólpracować z branża wspólnie prowadząc kampanie promocyjne. Nie wiem jak jest gdzie indziej ale w Bieszczadach kilka małych firm ma większe nakłady na promocje i reklamę niż organizacje, fundacje, samorządy. Niestety, nasze dzialania nie moga zastąpić całości promocji. Należąłoby stworzyć wspólną koncepcję kampanii i zdobyć na to środki. Niestety, samorządy gmin żyjacych z turystyki przeznaczają na na te sprawy śmieszne kwoty rzędu 6-10 tys zł. odpowiedz »
|