Jak się sprzedają oferty turystyczne
Tematyka:
Aktualność:
Po wielu tygodniach optymistycznych doniesień, ostatni tydzień nie należał do najlepszych. 30-tydzień 2012 przyniósł spadek liczby rezerwacji o 2,9% i nieznaczny spadek liczby klientów o 0,7% - jak wynika z raportu PZOT, sporządzonym na podstawie rezerwacji dokonanych przez agentów w systemie MerlinX,
Zaskakująco dobrze sprzedają się oferty wycieczek autokarowych +22,6%. Zmalał popyt na oferty z dojazdem własnym -21,6%. Z kolei imprezy lotnicze pozostają bez zmian - 0,1%.
Grecja kontynuuje swój udział w sprzedaży tygodnia, plasując się na miejscu pierwszym. Tuż za nią mamy Turcję oraz Egipt. Wśród pojedynczych kierunków podróży prowadzi turecka Antalya, za nią Hurghada i Heraklion.
Jak obrazuje wykres średniej ceny imprezy za osobę w rezerwacjach założonych w ostatnich 10 tygodniach, na przykładzie imprez turystycznych do Antalya, Hurghada i Sharm El Sheikh w ubiegłym tygodniu ceny ofert turystycznych osiągnęły swoje apogeum i teraz zaczynają spadać.
Ponadto od rozpoczęcia sprzedaży do 29 lipca br. liczba klientów wzrosła o 14,5% w stosunku do Lata 2011. Wzrost sprzedaży imprez czarterowych o 19,5% i autokarowych o 38,8% przy spadku liczby klientów z dojazdem własnym o -28,2%. Dominują imprezy czarterowe, których udział wynosi 86,4%. Prognoza dla rynku turystycznego 2011/12 wynosi blisko +13% w stosunku do 2010/11.
Zaprezentowane dane zostały opracowane na podstawie rezerwacji dokonanych przez 3475 agentów w systemie MerlinX.
Pełny raport można pobrać ze strony:
www.pzot.pl