|
Wątek:
|
Sindbad, opóźnienia
|
Autor:
|
Czytelnik IP 153.19.94.*
|
Data wysłania:
|
2012-06-19 14:22
|
Temat:
|
Sindbad, opóźnienia
|
Treść:
|
Zgodnie z prawem (www.uokik.gov.pl/faq_transport.php#faq1308), zorganizowany przewoźnik międzynarodowy (wszelki: kolej, autobus, samolot) spóźniający się powyżej 2h, zobowiązany jest do zwrotu 50% biletu. Prawo to jest powszechnie lekceważone, bo trudno walczyć o swoje prawa w pojedynkę.
System przesiadek powoduje, że zatrzymanie jednego z nich (np. z winy jednego pasażera) daje efekt domina i o wiele godzin opóźnia całą ich sieć. Szukam pasażerów wszystkich autobusów SINDBAD którzy podróżowali wszystkimi autobusami tej firmy i autobusami firm współpracujących w nocy 27/28.maja 2012, kiedy to te autobusy opóźniły się, w celu wspólnej akcji prawnej.
Krokiem pierwszym będzie seria indywidualnych wniosków o odszkodowanie, które zapewne zostaną zlekceważone, jak np. mój, internetem uzyskam jednak listę tych, co je złożyli. Krokiem następnym będzie najęcie adwokata (już mam chętnego) w celu pozwu cywilnego. Proszę o pośpiech, wg. regulaminu Sindbada, reklamacje rozpatrują do miesiąca od wydarzenia.
Tomasz Chodnik tc2@gazeta.pl +48794117505
|