|
Wątek:
|
Sprzedaż w biurach potwierdza znaną prawdę
|
Autor:
|
Czytelnik IP 89.78.84.*
|
Data wysłania:
|
2012-05-26 17:08
|
Temat:
|
Z archiwum MerlinaX
|
Treść:
|
Drogi Sfrustrowany Agencie,
przykro mi, że klienci omijają Twoje biuro z daleka, podobnie jak biura innych frustratów na tym forum. Nie jest moim celem podlizywanie się komukolwiek ani manipulowanie statystykami z MarlinX - jak sugerujesz. Dane z Merlina to tylko część rzeczywistości - ok 50% rynku i ponad 3300 sprzedających agentów, ok 10% więcej niż było ich przed rokiem. Bardzo precyzyjnie podaję te dane aby ludzie inteligentni - touroperatorzy mogli właściwie interpretować trendy na rynku z perspektywy systemu rezerwacyjnego MerlinX, odnosząc je do swoich wyników, analizując i wyciągając wnioski. Pokazujemy nagą prawdę (z MerlinX) bez kolorowania. Mam wiele przykładów i sygnałów z rynku, że nie wszyscy odbiorcy tych statystyk potrafią je właściwie interpretować - z Tobą jest podobny problem. Zwróć bowiem uwagę, że sprzedaż w tym roku turystycznym rośnie póki co o 12,5% ale na przykład dojazd własny traci od miesięcy ponad 30% rok do roku. Cieszysz się, że coś też spada? Nie ma co podniecać się trendem tygodnia powyżej 50% gdyż to tylko porównanie 7-iu dni sprzedaży tego roku do tych samych 7 dni przed rokiem czyli tydzień do tygodnia - rozumiesz? Takie wyniki pokazuje MerlinX i nie ma w tym nic niedorzecznego.
Do kuriozalnych wniosków dochodzi kolejny sfrustrowany mundrol na tym forum - twierdząc, że MerlinX pokasował połowę zeszłorocznych rezerwacji żeby wyglądało super. Co ciekawe znajdują się kolejni fachowcy wśród agentów, którzy to kupują. Czy nie rozumiecie, że MerlinX żyje z rezerwacji, które stanowią jego dochód - każda z pojedynczych rezerwacji. Jak można byłoby wyrżnąć z systemu transakcje stanowiące przychód firmy? Czy Wy agenci wywalacie zeszłoroczne rezerwacje ze swoich baz danych, żeby wszelki ślad po nich zaginął?
Na koniec, ogólna refleksja - rynek się zmienia. Byłem ostatnio u jednego agenta internetowego. Hala jak w fabryce, kilkadziesiąt osób w call center, wszyscy ze słuchawkami na głowach i wszyscy w trakcie rozmowy telefonicznej. Scena jak z fabryki włókienniczej z "Ziemi Obiecanej" - gwar i hurgot a co kilka minut na rozstawionych wszędzie tablicach (flipcharts) lądują numery kolejnych założonych rezerwacji - aż miło patrzeć :-) Pozdrawiam, Krzysztof Piątek
|
Odpowiedzi:
Z archiwum MerlinaX [2012-05-29 08:55 178.73.16.*]
w internetowym się dzieje bo wcześniej się nie działo więc najwyższa była pora albo zadziałać albo zbierać 'zabawki' - udało się dzięki Panu P., pytanie tylko czy sposób na osiągnięcie obrotu jest uczciwy wobec innych cóż tu mówić Pan również oddał im swoją stronę do obsługi więc wspierać się teraz trzeba. Na szczęście nie u wszystkich jest frustracja i nie wszyscy w desperacji muszą oddawać własne prowizje żeby wygenerować obrót, a to co robią internetowi proszę wierzyć psuje rynek i nie ma naprawdę powodów do chwalenia się fabryczną "Ziemią Obiecaną". Sprzedając najtańsze imprezy bo tak działają internetowi trzeba nieźle nastukać rezerwacji żeby wynik wygenerować- taki wynik Pan pewnie też z Merlina może wyciągnąć, pytanie ilu stacjonarnych sprzedaje najtańsze oferty w swoich biurach, aby nie psuć do reszty rynku bo to do niczego dobrego na dłuższą metę nie prowadzi. Sam Pan przez lata prowadził politykę stabilnych ceni i nikomu to na złe nie wyszło, więc może warto pozostać przykładem jak można bez rabatów działać uczciwie w branży. Z pozdrowieniami odpowiedz » Z archiwum MerlinaX [2012-05-28 22:21 87.207.21.*]
furczy u internetowego- bo rabaty dają.....kuszą prezencikami. Zwykły agent nie ma takiej moznośći, bo albo kara albo zerwanie umowy. Ot cała prawda! z brakiem uczciwości kupieckiej :)))) odpowiedz » Z archiwum MerlinaX [2012-05-28 22:29 87.207.21.*]
Regulamin na promocje.holidaycheck.pl 250 zł za rezerwację! rabatu czy to fair???? odpowiedz » Z archiwum MerlinaX [2012-05-28 17:05 31.178.126.*]
Fabryczny fragment "Ziemi Obiecanej". Polecam szczególnie od 1 min 20 do 4 minut. http://www. youtube. com/watch?v=mYhWvRaGwYU Z dedykacją dla Pana Prezesa Piątka odpowiedz » Z archiwum MerlinaX [2012-05-27 09:18 77.237.21.*]
moja rada panie prezesie, aby pan po piwie swoich przemyslen na forum nie wypisywal. jak pan kiedys za swoje pieniadze otworzy biuro podrozy i kierujac sie swoimi madrosciami, ktorymi karmi pan od dluzszego czasu "Sfrustrowanych Agentow" odniesie sukces - czapka z glow. poki co bawi sie pan za skladki innych w naczelnego interpretatora statystyk merlina - co tylko pokazuje jak bardzo jest pan oderwany od praktyki i rzeczywistosci w tej branzy. podsumowujac - najpierw trzeba odniesc sukces na swoim, pozniej zabierac sie za pouczanie innych; nie odwrotnie. odpowiedz »
|