|
Wątek:
|
ITAKA - opinie!
|
Autor:
|
Czytelnik IP 46.174.224.*
|
Data wysłania:
|
2012-04-30 20:56
|
Temat:
|
ITAKA - opinie!
|
Treść:
|
W sierpniu 2011r. wpłaciłem zaliczkę na wycieczkę do Maroka "Wielkie południe" w terminie 29.03.-05.04.2012r. Na tydzień przed planowanym wylotem zadzwoniła do mnie pani z informacją, że wycieczka nie odbędzie się i mogę zdecydować się na inną w tym terminie np. cesarskie miasta lub uzyskać zwrot wpłaconej kwoty. Ponieważ na cesarskich miastach już byłem, pomimo świąt wielkanocnych wybrałem termin następny od 05-12.04.2012r. na wielkie południe. Zapewniono mnie, że różnica wpłaty wynikająca z niższej ceny wycieczki w okresie wielkiejnocy, będzie mi zwrócona w ciągu tygodnia oraz będę miał zapewnione miejsce w autokarze z dnia wpłaty zaliczki. Do dnia dzisiejszego nie otrzymałem zwrotu (20.04.2012r)
Niestety pilot odstąpiła od wymogu wpuszczania do autokaru uczestników według listy wpłat uznając, że w autokarze nie wszystkie miejsca będą zajęte i można dowolnie je zajmować. W wyniku takiego podejścia pani pilot nie otrzymałem oczekiwanego miejsca, bowiem kiedy czekałem na wejście do autokaru według listy wpłat, inni uczestnicy - nawet ci którzy dokonali wpłat na 3 dni przed rozpoczęciem imprezy, pozajmowali miejsca według własnego uznania. Następnie pilot policzyła uczestników wycieczki i stwierdziła, że dwie osoby są ponad normę, uznała, że jak osób jest więcej to nic nie szkodzi i poleciła kierowcy odjazd. Takie postępowanie pilota wzbudziło zdziwienie co do stosowanych metod. Poprosiła następnie o dokonanie wpłaty na wstępy i przewodników zawyżając je o 5,00 EUR w stosunku do wpłat wynikających z warunków uczestnictwa.
Jako uczestnicy wycieczki mieliśmy również uzasadnione zastrzeżenia do realizacji programu na który ponieśliśmy określone umową koszty. Pilot nie znała trasy, zamiast informować o mijanych ciekawych turystycznie miejscach, lub opowiadać o Maroku zmuszała nas do słuchania muzyki co wzbudzało ogólne niezadowolenie. Nie posiadała podstawowej znajomości metodyki prowadzenia wycieczek, wyglądało ,że wycieczka była prowadzona na chybił-trafił bez wcześniejszego zaplanowania, pilot nie była w stanie odpowiedzieć na zadawane proste pytania odnośnie czasu przejazdu, miejsca przystanku czy możliwości dokonania zakupu pamiątek czy innych typowych dla regionu artykułów. Pilot zachowywała się tak jakby to ona była uczestnikiem wycieczki.
Byliśmy nastawieni jak zwykle na przekazywaną przez pilota w dużych ilościach wiedzę na temat kraju , obyczajów , zabytków, a tu spotkało nas rozczarowanie i niesmak bo nie otrzymaliśmy wg nas nawet minimum i jesteśmy przekonani , że uczestnik imprezy będący pierwszy raz w Maroku będzie miał nieprawdziwy obraz tak uroczego kraju i przygotowanej przez biuro pięknej trasy . Odnieśliśmy wrażenie, że w okresie świątecznym biuro nie miało właściwego pilota i wyznaczyło kogoś w zastępstwie który de facto dopiero uczył się trasy podczas objazdu - co jak sądzę wyraża brak szacunku dla nas klientów biura.
|