|
Wątek:
|
TUI daje rabaty klientom
|
Autor:
|
Czytelnik IP 80.53.57.*
|
Data wysłania:
|
2012-04-16 21:43
|
Temat:
|
TUI daje rabaty
|
Treść:
|
akurat w Niemczech sprzedaż on-line nie przyniosła oczekiwanych efektów - co najwyżej kilka procent ogólnego obrotu i obserwuje się masowy odwrót do stacjonarnych biur i do normalnego, tradycyjnego doradztwa. Podobnie jest na wielu innych rozwiniętych rynkach. A taka walka na rabaty to dziki zachód (raczej wschod). Nasza polska sprzedaz on-line to głównie wyszukiwanie oferty w necie, porównywanie, ale przy realizacji preferowany jest czynnik ludzki (przynajmniej przez telefon). Mało kto klika na płatność kartą i realizuje wszystko od początku do końca zdalnie. Chytry 2x traci i tego się trzymajmy!
|
Odpowiedzi:
TUI daje rabaty [2012-04-17 07:30 94.75.95.*]
Jest trochę inaczej. Klient siedzi on-line, czyta, patrzy, wyszukuje i mówi "nie wiem co wybrać, pójdę zapytam w biurze". Idzie do biura, doradca mu opowiada, dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, tym co ma najcenniejsze i zdobywał przez lata. Klient mówi, że musi przemyśleć, doradca nie reaguje, nie zatrzymuje. Klient idzie do domu, siedzi on-line, zapada decyzja "wezmę to!" i myśli "a tam, będę chodził, skoro mogę kupić w necie" i kupuje. Bez agenta trudno byłoby mu podjąć decyzję. Niestety agent i tak stracił bo nie zatrzymał klienta. Moi drodzy agenci świat się zmienił. Konkurujecie już nie tylko między sobą, ale z innymi kanałami dystrybucji, A tak naprawdę z wygodą klienta. Czas działać inaczej. Krzysiek Adamski. odpowiedz » TUI daje rabaty [2012-04-17 09:51 213.156.102.*]
Z jednej strony ma Pan rację, ale tak jest wszędzie. Ludzie idą do sklepu z RTV AGD popytają sprzedawców o szczegóły, zabiorą im czas, wykorzystają wiedzę, upatrzą sobie coś a potem kupują na allegro... odpowiedz » TUI daje rabaty [2012-04-17 12:07 94.75.95.*]
Zgadzam się. Tylko sprzedawcy np. w sklepach RTV nie pokazują, że warto jednak w sklepie. Przykład: kupiłem pralkę przez internet. Przyszła. Sprawna. Wszystko OK. Zapomnieli tylko dołączyć kartę gwarancyjną. 2 miesiące musiałem się prosić żeby dosłali. A gdyby pralka się w tym czasie zepsuła? Tak samo jest z wycieczkami. Całe ryzyko w kanale on-line przerzucone jest na klienta. Tylko na pralce itd. mogę się znać i łatwo wybrać. Z wycieczkami jest o wiele trudniej. Agenci sprzedają klientom lata doświadczenia i wiedzy zdobytej na podróżach. Krzysiek Adamski odpowiedz » TUI daje rabaty [2012-04-16 23:47 87.205.192.*]
o niemcach to akurat bujda. Mają ponad 50% rez online w tui de - wiem z trzeciej ręki odpowiedz »
|