|
Wątek:
|
Protest przeciwko lotnisku na Krywlanach
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-11-06 12:10
|
Temat:
|
Protest przeciwko lotnisku na Krywlanach
|
Treść:
|
Aktualność: W Białymstoku grupa mieszkańców miasta i podmiejskich osiedli rozpoczęła protest przeciwko planom rozbudowy lotniska na Krywlanach.
- Inwestycja szkodzi środowisku, będzie kosztowna i uciążliwa dla mieszkających w pobliżu - twierdzą mieszkańcy.
Lotnisko powstające na Krywlanach ma spełniać wszystkie standardy regionalnego portu lotniczego. Inwestycja ta została już wpisana do Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2007-2013.
Pisemny protest skierowany do władz województwa został podpisany przez około trzydzieści osób, które przyszły w poniedziałek na sesję sejmiku województwa podlaskiego, by przedstawić swoje krytyczne stanowisko w sprawie lotniska.
Protestujący jako argument przeciwko budowie przedstawiają m.in. wysokie koszty ekologiczne. Uważają, że trzeba będzie wyciąć 160 ha lasu na wydłużenie pasa startowego. Mówią również, że mieszkańcy kilku miejskich i podmiejskich osiedli będą żyć w strefie oddziaływania portu lotniczego, a co za tym idzie pogorszą się ich warunki bytowe z powodu większego hałasu.
Marszałek Podlasia Dariusz Piątkowski kwestionuje wiele zarzutów protestujących m.in. dotyczących kosztów inwestycji, rzekomo niedostatecznej długości pasa startowego czy oddziaływania na środowisko i podkreśla, że wiele miast posiada lotniska regionalne w takich lokalizacjach.
- Zarząd Podlasia realizuje uchwałę sejmiku sprzed kilku miesięcy, kiedy to radni większością głosów zgodzili się na Krywlany, jako miejsce lokalizacji regionalnego lotniska- przypomina Piątkowski.- Nic na razie się nie wydarzyłoby lotnisko na Krywlanach miało nie powstawać - dodał marszałek.
Krywlany położone są na obrzeżach Białegostoku, gdzie aktualnie znajduje się lotnisko sportowe aeroklubu i lądowiska dla m.in. pogotowia i Straży Granicznej. Z przedstawionej przez władze województwa analizy wynika, że uciążliwość inwestycji dla okolicznych mieszkańców nie będzie przekraczała dopuszczalnych norm hałasu, mimo konieczności budowy pasa startowego o długości ponad dwóch kilometrów.
|