|
Wątek:
|
Źle wystawiony bilet lotniczy to już nie problem
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-03-13 19:06
|
Temat:
|
Źle wystawiony bilet lotniczy to już nie problem
|
Treść:
|
Aktualność: Komisja Europejska pracuje nad nowym pakietem lotniczym, który przewiduje możliwość dokonywania bezpłatnych zmian w przypadku pomyłki przy wypisywaniu biletu (np. błąd w imieniu lub nazwisku oraz błędny typ pasażera), lepszą opiekę obsługi i obniżkę marży.
Jak możemy przeczytać w "Dzienniku Gazeta Prawna" najistotniejsze zmiany, które przewidują szereg ułatwień dla pasażerów linii lotniczych to:
- Prawo do nanoszenia bezpłatnych zmian na błędnie wypisanym bilecie lotniczym. Parlament Europejski proponuje, aby pasażerowie w ciągu dwóch godzin od wystawienia tego dokumentu mogli dokonywać poprawek bez ponoszenia dodatkowych kosztów.
- Obowiązek rozpatrywania przez przewoźników skarg pasażerów w ciągu dwóch miesięcy.
- Traktowanie małych dzieci i niemowląt jako osoby o ograniczonej sprawności ruchowej ze względu na wiek. Oznacza to, że służby naziemne będą mieć obowiązek pomocy matce samotnie podróżującej z niemowlęciem oraz osobom starszym w poruszaniu się po lotnisku.
- Regulacja problemu nieuprawnionych opłat przy dokonywaniu płatności kartą kredytową. Według ministrów niektóre linie każą płacić pasażerom, aż kilkadziesiąt złotych prowizji za płatność, co jest zdecydowanie zbyt wysoką kwotą.
Poprawki do rozporządzenia zostały już przyjęte przez komisję transportu PE.
|