|
Wątek:
|
Przyspieszenie sprzedaży w krajowej turystyce młodzieżowej i rodzinnej
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-03-06 12:00
|
Temat:
|
Przyspieszenie sprzedaży w krajowej turystyce młodzieżowej i rodzinnej
|
Treść:
|
Aktualność: Drogie waluty, kryzys związany z bezpieczeństwem w popularnych zagranicznych kierunkach turystycznych, stosunkowo krótka zima i zbliżające się dużymi krokami wakacje szkolne zwiększają zainteresowanie krajową ofertą wypoczynkową dla dzieci i młodzieży. Biuro Turystyki Aktywnej Kompas z Gdańska zanotowało w lutym 116 proc. wzrostu sprzedaży. Największym zainteresowaniem cieszą się twórcze obozy artystyczne Interkamp. Co ciekawe aż 15 proc. miesięcznej sprzedaży tej propozycji stanowiły obozy dla najmłodszych (8-12 lat).
Turystyka młodzieżowa przeżywa w tym roku prawdziwe oblężenie. Zwiększa się świadomość zakupowa rodziców, ale także samych uczestników, którzy zdecydowanie szybciej wybierają oferty dla siebie - Zazwyczaj sprzedaż masowa w segmencie młodzieżowym rozpoczynała się w okolicy kwietnia. W tym roku mamy ponad dwumiesięczne przyspieszenie. Już styczeń był ciekawy, ale wyniki lutego są nawet dla nas miłym zaskoczeniem - twierdzi Kuba Marjański, dyrektor ds. turystyki w BTA Kompas.
Powodem przyspieszenia w sprzedaż z całą pewnością jest zauważalna zmiana w podejściu do wypoczynku dzieci i młodzieży. W tej chwili najważniejszym elementem wcale już nie jest zagraniczna lokalizacja obozu czy kolonii. Najważniejszy stał się program - W tym segmencie obowiązuje bardzo duża lojalność. Zadowoleni klienci zostają z nami często na lata, bo wiedzą komu i za co płacą. Nowi klienci przychodzą do nas - często z polecenia rodziny czy znajomych, a także kolegów ich dzieci - po ubogich doświadczeniach w wyjazdach zagranicznych - wyjaśnia Kuba Marjański. Okazuje się, że ciepła woda i słoneczna pogoda nie są najważniejszymi elementami udanego wypoczynku młodzieżowego, za które często trzeba zapłacić 2 lub 3 razy tyle co w Polsce. Nie be znaczenia są też dodatkowe koszty związane z kieszonkowym, w które trzeba zabezpieczyć dziecko. Wciąż bardzo wysokie i niepewne w tendencji kursy walut szalenie podnoszą całościowe koszty takich wyjazdów i wzbudzają niepokój rodziców w tym aspekcie. Wszystko to zauważają touroperatorzy i duzi agenci, którzy w tym roku bardzo zabiegają o włączenie krajowej oferty młodzieżowej do swoich katalogów.
Średnia wartość jednej rezerwacji dokonywanej w lutym wzrosła o 6 pkt. proc. (nominalnie 114 zł) względem roku ubiegłego. Klienci wybierają sprawdzone propozycje, ale stawiają także na rodzinne nowości. - W naszej tegorocznej ofercie mamy ponad 130 profili tematycznych krajowych obozów i kolonii, w tym ponad 30 to artystyczne i twórcze obozy typu Interkamp. To one w chwili obecnej sprzedają się najlepiej - podkreśla Kacper Domański, kierownik sprzedaży w BTA Kompas. Ceny wszystkich tegorocznych Interkamp'ów wynoszą 2199 zł. Z nowości najlepiej sprzedają się obozy rodzinne. To nowatorska na polskim rynku propozycja BTA Kompas dla rodzin z mniejszymi dziećmi, aktywnie przygotowująca je do samodzielnych wyjazdów na obozy czy kolonie w kolejnych latach - Ten format testowaliśmy w ubiegłym roku na sobie, naszych rodzinach, współpracownikach i niewielkiej liczbie zewnętrznych klientów. W tym roku, po raz pierwszy sprzedajmy tą ofertę komercyjnie i bez żadnej promocji i reklamy już w lutym sprzedaliśmy 5,5 proc. całości - dodaje Domański.
Największe wzrosty sprzedaży w lutym tego roku BTA Kompas zanotowało w grupie obozów twórczych i artystycznych Interkamp. Przedział wiekowy młodzieży 13-18 lat to 109 proc. wzrostu w porównaniu do lutego 2011, a grupa młodsza 8-12 lat to aż 3200 proc. (!) Najpopularniejszym tematem obozowym jest w tej chwili obóz rockowy, który stanowił ponad 7 proc. lutowej sprzedaży. Rok temu o tej samej porze najlepiej sprzedawał się obóz Girls Camp (8 proc.). Dużą popularnością cieszą się też obozy żeglarskie, które po latach przeżywają swoisty Come Back. Wzrost sprzedaży tej oferty, rok do roku, to aż 88 pkt. proc. Niesłabnącym powodzeniem cieszą się wszelkie obozy przygody, obozy fabularne, ASG i RPG.
Zdaniem przedstawicieli BTA Kompas lutowe przyspieszenie sprzedaży to kolejny sygnał o rosnącej popularności tego segmentu w branży. Krajowa oferta młodzieżowa i rodzinna jest dziś wysoko pozycjonowana i stanowi jakościową alternatywę dla ubogich w program i atrakcje wyjazdów zagranicznych. W lutym tego roku ponad 22 proc. wszystkich rezerwacji w BTA Kompas stanowiły umowy dla 2 i więcej osób. Jeśli takie tempo się utrzyma to już w kwietniu może być problem z rezerwacją popularnych "8 osób w 2-3 pokojach obok siebie".
|
Odpowiedzi:
Przedwiosenne zasilenie w Kompasie [2012-03-06 12:00 83.31.205.*]
Co to za artykuł sponsorowany?!:) Strasznie drogie mają te obozy w Polsce. Za mniejsze pieniądze spokojnie można pojechać na super obóz młodziezowy do Bułgarii, Hiszpanii lub Włoch z bogatym programem, super jedzeniem nawet all inclusive i hotelami 3/4 gwiazdki. odpowiedz » Przedwiosenne zasilenie w Kompasie [2012-03-07 15:28 80.252.1.*]
dokładnie, to na pewno artykuł sponsorowany, chyba żeby w branzy zazdrość wzbudzic, bo chwalą sie już od stycznia, ciekawe jak jest naprawdę. a lepiej już wybrać innych i zagranicę sobie zobaczyć niż im płacić tylko za ten niby prestiż, bo rzeczywistość na obozach jest zupełnie inna. a co do obozów rodzinnych to raczej jaworzyna szybciej je miała ale kompas i to umie sobie przywłaszczyć i potem chwalić, ze to ich nowatorskie odpowiedz »
|