|
Wątek:
|
Zawód recepcjonisty przejdzie do lamusa?
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-02-24 09:00
|
Temat:
|
Zawód recepcjonisty przejdzie do lamusa?
|
Treść:
|
Aktualność: Wyobraźmy sobie, że meldujemy się w hotelu, a tu ku naszemu zdziwieniu zamiast recepcjonisty wita nas ekran komputera zwany PURO Concierge. Za pomocą tzw. panelu rezerwacyjnego samodzielnie wyszukujemy numer swojej rezerwacji, dokonujemy opłaty, a następnie z bagażem udajemy się do pokoju. To zaleta nowej sieci PURO Hotels, działającej tylko w Polsce. Jej twórcą jest norweska grupa kapitałowa Genfer.
Pomysł zrodził się może nie z potrzeby serca, ale luksusu w przystępnej cenie. "Smart & Easy", tak bowiem brzmi filozofia inwestora.
Pierwszy taki obiekt powstał we Wrocławiu. Już na wiosnę u zbiegu ulic Pawiej i Ogrodowej rusza budowa drugiego takiego hotelu w Polsce, w stolicy Małopolski, w Krakowie. Kolejne powstaną w Poznaniu, w Warszawie oraz w Gdańsku.
Obiekt nie posiada siłowni, basenu, ani spa. W miejsce typowej restauracji powstanie samoobsługowy bar ze śniadaniami, przekąskami i napojami dostępny przy użyciu specjalnej karty magnetycznej. Na gości czekają pokoje dwuosobowe, sterowane automatycznie za pomocą panelu dotykowego zamontowanego w ścianie. Co daje możliwość indywidualnego dopasowania koloru i natężenia oświetlenia led, zarządzania klimatyzacją. Prysznic, łózko, ściany - sterowane automatycznie. Wszystko naszpikowane elektroniką, która ma zastąpić ludzi. Komunikację ma ułatwić bezpłatny dostęp do szerokopasmowego internetu, darmowe rozmowy międzynarodowe, a także możliwość podłączenia własnego sprzętu elektronicznego do 40-calowego telewizora. Architektura hotelu także ma być imponująca. Przeszklone pokoje, będą wprost wychodzić na ulicę.
Do dyspozycji gości całą dobę jest consierge, który jednak nie spełniła swojej tradycyjnej roli. W inteligentnym hotelu PURO jego zadaniem jest doradzenie klientom, gdzie zjeść dobrą kolację, jak spędzić wieczór i co warto zwiedzić w mieście.
Inwestycja w Krakowie ma być gotowa pod koniec 2013 roku. Pierwszy hotel samoobsługowy w Polsce pochłonął 35 mln złotych.
Jak zdradza Michał Hincz z warszawskiego biura projektowego B`ART - To będzie obiekt samoobsługowy o standardzie trzygwiazdkowym. Goście będą tu mogli wygodnie wypoczywać i pracować.
Atutem nowej ery hoteli bez wątpienia jest redukcja kosztów zatrudnienia, co pozwala skoncentrować się na podstawowej funkcji, jaką jest nocleg w luksusowych warunkach za przystępną cenę. Polityka cenowa PURO zbliżona jest do systemu rezerwacji tanich linii lotniczych.
|
Odpowiedzi:
Inteligentny hotel [2012-08-29 20:58 87.205.2.*]
wirtualnie posprzata toaletę i pościeli łóżko ;) czy wszystkim co głupie i bez duszne musimy się zachwycać :( odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-08-29 20:57 87.205.2.*]
odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 19:21 178.43.142.*]
Teraz pozostaje nam czekać aż gość będzie wirtualny!!! Super same ufo ludki!!!! odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 19:08 178.182.114.*]
Jeżeli ktoś uważa, że kontakt z komputerem zamiast z drugim człowiekiem jest zaletą, to mu serdecznie współczuję. Tadeusz Nowakowski odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 14:36 178.41.162.*]
a ja kilka dni temu mieszkalem w takim hotelu w Austrii - automatyczna recepcja nie zadzialala (chwilowy brak akceptacji karty), trzeba bylo wydzwaniac po kogos, czekac az przyjedzie, potem podjac gotowke i zaplacic. Sterylny, czysciutki, ale bez zycia, tylko kamery, chipowe karty i ciagle bip, bip. Do tego architektura UFO w alpejskim pejzazu. Tylko cena byla najlepsza w promieniu kilkudziesieciu kilometrow i hotel smialo konkurowal z cennikami hosteli. odpowiedz »
Inteligentny hotel [2022-03-14 10:55 94.246.156.*]
Automatyczna Recepcja SOHIS Zautomatyzuj swoją działalność z naszym autorskim kioskiem hotelowym, który zagwarantuje pełną obsługę Twoich gości w hotelu. Kiosk obsłuży zameldowanie (wydanie karty, kodu lub kluczy do pokoju), wymeldowanie, a także wszystkie związane z tymi procesami płatności. Bez problemu obsłużymy także zagranicznych gości! Automatyczna recepcja pozwoli odciążyć nas, a także naszych pracowników z codziennej pracy przy zameldowaniach i wymeldowaniu gości. Kiosk hotelowy może funkcjonować całodobowo i w każdej chwili obsłuży Twoich gości. Dodatkowo wybierając nasze rozwiązania sprawisz, że Twój hotel stanie się w pewnym stopniu bardziej nowoczesny i technologiczny co z pewnością przełoży się na większe zainteresowanie gości. Posiadamy również oprogramowanie dla hoteli, gastronomii/domu weselnego. Stworzymy dla Twojej działalności stronę internetową, a także wdrożymy rezerwacje online. Mamy synchronizacje z najpopularniejszymi markami takimi jak: Booking.com, yieldPlanet, Profitroom, LOB, BE-Tech, Tyama i inne! Możliwości jest wiele, skontaktuj się z nami, aby poznać szczegóły. Telefon: 533 357 221 https://www.kioskhotelowy.pl/ https://www.hotelbezrecepcji.pl/ https://www.sohis.pl/ odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 14:54 62.87.137.*]
takie hitech CCC ;) odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 14:17 62.87.137.*]
Podobno wi-fi też jest szkodliwe, komórki też. Więc czekam, aż powstaną hotele z nakręcanym budzikiem, kominkiem na drewno, pościelą lnianą niebarwioną koszenilą, lampą naftową, bez prądu, a w łóżku będzie tradycyjny siennik zamiast sztucznego materaca, wokół naturalne bielone ściany i do tego tabun życzliwych do pomocy ludzi serwujących antyrakową dietę wegańską surową, ech.. pewnie nie kosztowałby 35mln zł i byłoby taniej niż w RyanAir ;) odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 11:14 79.43.217.*]
Inteligenty Hotel??? Super sprawa, szczegolnie w czasach gdy praca stala sie towarem deficytowym. Goscie tez beda wirtualini, bo jak wszstkie zawody przejda do lamusa, to klienci pozostana tylko wirtualni. Brawo, iteligentne pomysly, ktorych klient z krwi i kosci, moze "malo inteligenty" powinien omijac z daleka. odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 11:02 79.43.217.*]
odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 09:01 80.52.226.*]
odpowiedz »
Inteligentny hotel [2012-02-24 09:00 80.52.226.*]
juz mieliśmy hotele, gdzie okna sie nie otwierałay a klimatyzacja działała - klienci omijają je. omijają takzę pokoje z wykładzinami. pokoje naszpikowane elektroniką - są b.szkodliwe dla zdrowia, beda to 1 dniowe pobyty wycieczkowe. odpowiedz »
|