|
Wątek:
|
Wraca akcja Weź paragon
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2012-01-15 00:01
|
Temat:
|
Wraca akcja Weź paragon
|
Treść:
|
Aktualność: W poniedziałek rusza akcja Ministerstwa Finansów "Weź paragon". W ramach cyklicznej akcji inspektorzy skarbowi będą kontrolować sklepy, puby i restauracje w miejscowościach turystycznych na terenie całego kraju.
Cała akcja, podczas której kontrolerzy będą przypominać sprzedawcom o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji, i sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych.
Ministerstwo tłumaczy, że paragon to potwierdzenie, że podatek trafił do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. Z symulacji MF wynika, że gdyby wszystkie osoby prowadzące działalność gospodarczą były zdyscyplinowanymi podatnikami, to do budżetu wpłynęłoby dodatkowo 50 mld zł.
"W wyniku ubiegłorocznej akcji "Weź Paragon" okazało się, że skontrolowani przedsiębiorcy w trzecim kwartale 2011 r. wpłacili aż o ponad 20 proc. więcej podatków niż w analogicznym okresie zeszłego roku. W przypadku przedsiębiorców, u których nie zagościły kontrole, wzrost wpłat z tytułu podatków wyniósł tylko około 5 proc." - poinformował cytowany w komunikacie wiceminister finansów generalny inspektor kontroli skarbowej Andrzej Parafianowicz.
"Z danych zebranych tylko w jednym z województw za jeden kwartał wynika, że dodatkowe 20 proc. wpływów podatkowych pochodzących od skontrolowanych firm odpowiada kwocie ponad 15 mln zł."- tłumaczy Parafianowicz.
Dlatego konsument, który nie otrzymał dowodu sprzedaży w postaci paragonu, powinien zgłosić ten fakt do urzędu kontroli skarbowej, a ta już odpowiednio zajmie się delikwentem unikającym płacenia podatków. Ponadto kupujący powinni zdawać sobie sprawę, iż paragon jest dokumentem dającym podstawę reklamacji. Warto o tym pamiętać udając się na zakupy.
Partnerem akcji "Weź Paragon" jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, wsparciem służą powiatowi i miejscy rzecznicy konsumentów, wojewódzkie inspektoraty inspekcji handlowej, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich, Business Centre Club oraz samorządy lokalne i niektóre przedsiębiorstwa.
|