|
Wątek:
|
Od 2008 roku zwiększy się liczba inspektorów transportu drog
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.29.184.*
|
Data wysłania:
|
2007-08-02 15:22
|
Temat:
|
Kontrole ITD częściej
|
Treść:
|
To nie w MZK cz PKS łamie się drastycznie przepisy dotyczące czasu pracy kierowcy oraz stanu technicznego pojazdów, dlaczego ? - bo Związki Zaw., które są bardzo rozczeniowo nastawione do pracy, płacy itp. pierwsze zawiadomiły by Inspekcję, że muszą pracować tyle godzin. Nie wspomnę o wydawaniu biletów i późniejszym rozliczaniem się z fiskusem. Czarnymi owcami w przewozach drogowych są małe firmy z jednym, dwoma pojazdami, które pod płaszczykiem zdrowej konkurencji zaniżają ceny oszukując państwo w płaceniu podatku oraz zus i zmuszają tym sposobem uczciwe firmy do balansowania na krawędzi bankructwa. Transport można uzdrowić jedynie wtedy, gdy wszystkie podmioty wykonujące przewozy będą musiały stosować te same zasady, bez możliwości oszukiwania. Państwo musi również dostosować przepisy tak aby były później egzekwowane, a nie skupiać się głównie na statystyce i pokazywać wierzchołek góry lodowej - bo to obraz bardzo zafałszowany.
|
Odpowiedzi:
Kontrole ITD częściej [2007-08-02 16:03 83.30.78.*]
A niby jak małe firmy mogą oszukiwać państwo? Nie płacą podatku czy ZUS-u bo są małe? To jakieś bzdury! odpowiedz » Kontrole ITD częściej [2007-08-03 10:08 83.29.160.*]
Wydawanie biletów w większości małych firm jest fikcją, a więc brak podatku VAT. ZUS w 90% płacony jest od kwoty minimalnej, a nie od faktycznego zarobku.Część kierowców nie jest zatrudnionych - jeździ na czarno. Znam takich, którzy poodchodzili z PKSu na renty m.innymi na choroby, które dyskwalifikowały je by wozić ludzi autobusem w tej firmie, ale u prywatnych mogą pracować bez ograniczeń. Znam takich. którzy przyjęli się do PKSu za niższe pieniądze - bo jak wyznali mają dość jazdy u prywatnego od 5.00 do 23.00 codziennie, muszą w soboty jeżeli nie mają pracy przewozowej pracować przy busie za darmo, urlop jednodniowy to łaska i za darmo, są pewni że w PKSie od kwoty którą zarabiają są odprowadzane wszystkie składki. Przykładem są kontrole ITD na dworcu minibusów, podczas których z dworca korzysta tylko ok. 40% busów, niektórzy kierowcy zatrzymują się na uliczkach obok dworca i idą pieszo po pasażerów - PKSowi w tym dniu wzrasta ilość przewiezionych osób, nagminne przeładowania busików, które nie mają miejsc na stojąco a dodatkowo to przeróbki z samochodów ciężarowych (jest ich ok 90% - nie do pomyślenia na zachodzie) - to jest dbanie o bezpieczeństwo, czy o własną kieszeń?. Oczywiście są też małe firmy bardzo pożądne, tylko jest ich bardzo mało. Dlatego uważam, iż Państwo powinno tak skonstruować przepisy i ich egzekwowanie aby nikomu nie opłacało się ich łamać, aby wszyscy zmuszeni byli do stosowania tych samych zasad i reguł, również pod kątem ochrony środowiska. Na początek powinny iść do odstrzału wszystkie niehomologowane przeróbki - można sprawdzić np. w AUTOSANie jakie powinien spełniać normy autobus aby otrzymać homologację od Ministra właściwego ds. Transportu. Reasumując - firm transportowych jest za dużo, koszty gdyby wszyscy postępowali zgodnie z przepisami byłyby na podobnym poziomie, więc jak zyskać klientów oferując im czasami znacznie niższą cenę ??? - trzeba oszukiwać żeby do interesu nie dokładać. Załatwienie tego problemu leży również w interesie firm transportowych, bo to stworzy im normalność - ale bez stanowczej ingerencji Państwa i poźniej organów odpowiedzialnych za realizację jak ITD, Policja, U.Skarbowy, Ochr.Środowiska, Wydający licencje i zezwolenia nie ma co liczyć na poprawę. odpowiedz » Kontrole ITD częściej [2007-08-02 15:55 83.30.78.*]
Piszesz bzdury! Osobiście wiem w którym PKSie kierowcy prowadzą własną działalność i jak mają dzień wolny jako kierowca PKS, to jeżdżą na wycieczki zatrudnieni przez PKS z własnej działalności. Tylko PKSu nikt nie kontroluje i nie wiem co robią z tarczkami tacho. odpowiedz »
|