|
Wątek:
|
Słaby sezon nad morzem
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2011-09-08 12:34
|
Temat:
|
Słaby sezon nad morzem
|
Treść:
|
Aktualność: Tegoroczne lato nie rozpieszczało właścicieli nadmorskich hoteli, pensjonatów, czy lokali gastronomicznych. Sezon letni zaczął się zbyt późno i zakończył zdecydowanie za wcześnie. Nadmorscy handlowcy już liczą starty.
Najbardziej poszkodowani okazali się drobni, uliczni przedsiębiorcy, którzy zainwestowali w letnią odzież i akcesoria do plażowania. Okazały się one jednak zbędne, na rzecz parasoli, peleryn, czy gumiaków, których zapasu z reguły nie mieli.
Gastronomia również nie przyniosła spodziewanych dochodów. Desery lodowe, gofry z bitą śmietaną zostały zastąpione domowym rosołem. Pracownicy ze stoisk lodowych zostali przeniesieni do kuchni, żeby gotować zupy. Właściciele kwater mieli nieco pewniejszą sytuację, turyści, którzy wcześniej zarezerwowali pobyt, z reguły nie rezygnowali z urlopu.
Wobec słabego sezonu wiele lokali, czy stoisk sezonowych zakończyło swoje działanie już teraz. Przyjeżdżający teraz turyści nie kryją rozczarowania. Nie każdy ma możliwość starania się o urlop w szczycie sezonu, a wszystko wskazuje na to, że Ci, którzy przyjadą jeszcze później nie wiele otwartych miejsc zastaną. Wielu turystów wobec złej pogody "obraziło" się na polskie morze i zarzeka się, że w przyszłym roku nie przyjadą.
Nadmorscy przedsiębiorcy zgodnie przyznają, że miniony sezon był jednym z gorszych, jednak prawda jest taka, że lato nad polskim morzem nigdy nie rozpieszczało. Usługodawcy nie mają co liczyć, że piękna, słoneczna pogoda przyciągnie turystów, bo Polska nie leży nad morzem Śródziemnym i czas się z tym pogodzić. Należało by wprowadzić jak najwięcej ofert niezależnych od pogody i dostępności plaży. Niektórzy przedsiębiorcy próbują uzupełniać ofertę np. pensjonaty mają pokoje do zabawy dla dzieci, a lokale zmieniają menu i gdy pogoda nie dopisze turysta przynajmniej nie będzie się nudził.
Jednak wymaga to systemowych zmian w sektorze turystycznym nad Bałtykiem. Począwszy od promocji i zapewnienia atrakcji dla przybywających nad morze w każdym okresie roku, a skończywszy na lepszej infrastrukturze i przygotowaniu obiektów noclegowych i atrakcji do działania w chłodne lub zimowe dni.
|