|
Wątek:
|
Groupon Travel wytnie agentów?
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.15.134.*
|
Data wysłania:
|
2011-09-06 10:33
|
Temat:
|
Serwis zakupów grupowych wycina agentów?
|
Treść:
|
W mojej ocenie już sam tytuł artykułu powoduje, że kierujemy tok naszego myślenia w niewłaściwą stronę. Rozważając przedstawienie propozycji noclegu, wycieczki czy też oferty restauracyjnej w serwisie zakupów grupowych, musimy mieć na uwadze fakt, iż nie jest to nowatorski kanał dystrybucji, a właściwie atrakcyjna dla odbiorców forma promocji firmy.
Jeżeli założymy, że oferujemy nasze usługi w cenie o ok. 50% niższej od standardowej, dodatkowo płacimy ok. 50% procent prowizji za każda sprzedaną ofertę, to trudno mówić o długofalowej strategii sprzedaży. Natomiast jeżeli oszacujemy liczbę osób, do których dotrzemy z naszą mocno ściętą cenowo ofertą, porównamy te koszty z budżetem działań reklamowych, następnie przeanalizujemy faktyczną możliwość zaistnienia w świadomości odbiorcy, czego efektem ma być skorzystanie z naszych naszych usług w standardowej cenie, może się okazać, iż faktycznie - w ściśle określonych przypadkach - jest to korzystna forma komunikacji z rynkiem. Dodatkowej analizy oczywiście wymaga jeszcze profil osoby dokonującej zakupów w serwisach zakupów grupowych, która powie nam na ile pokrywa się on z naszą rzeczywistą grupą docelową.
W mojej opinii nie jest zatem rozsądne mówienie o prekursorskiej formie sprzedaży i "wycinaniu agentów", gdzie realny zwrot kosztów w stosunku do standardowej wartości oferty wynosi ok. 25 %.
Agnieszka Kopecka PR Manager Crown Piast Hotel & Park www.hotelpiast.pl
|