|
Wątek:
|
Polisa ubezpieczeniowa może objąć reklamy
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-06-01 13:50
|
Temat:
|
Polisa ubezpieczeniowa może objąć reklamy
|
Treść:
|
Aktualność: Prowadząc restaurację czy inny lokal usługowo-handlowy, warto pomyśleć o ubezpieczeniu nie tylko lokalu ale również szyb i innych przedmiotów szklanych na wypadek stłuczenia. Obecnie taka dodatkowa opcja jest dostępna we wszystkich rodzajach pakietów dla małych i średnich firm - czytamy w Gazecie Prawnej.
Ubezpieczeniem można objąć niemalże wszystkie elementy, których stłuczenie bardzo skomplikuje kontynuowanie działalności, czyli szyby drzwiowe i okienne, szklane przegrody ścienne, szyby antywłamaniowe. Przy czym przy podpisaniu umowy z ubezpieczycielem warto upewnić się, czy towarzystwo pokryje ekspresowe wstawienie witryny.
W PZU jest to opcja dostępna dopiero po opłacaniu dodatkowej składki (która wzrasta wtedy o około połowę), a w Allianz taki zakres jest w umowie standardowej. Przed podpisaniem umowy należy dokładnie określić sumę, na jaką będą ubezpieczone elementy szklane. Przy czym trzeba wziąć pod uwagę nie tylko cenę samego materiału, ale także koszty montażu, w tym koszty ustawienia rusztowań lub drabin. Na ten element powinni zwrócić szczególną uwagę prowadzący lokal na podstawie umowy franczyzy.
Należy dodać, że taka polisa może obejmować nie tylko rzeczy wewnątrz budynku, ale też wszelkiego rodzaju reklamy, neony i gabloty wystawowe poza nim. Przy czym przy zakupie polisy ubezpieczeniowej warto dopytać, jak daleko od budynku mogą znajdować się np. tablice reklamowe. W Allianz jest to określone jako najbliższe sąsiedztwo budynku. Z kolei w pakiecie Warta Ekstrabiznes ochroną są objęte również tablice reklamowe usytuowane przy trasach komunikacyjnych.
|