|
Wątek:
|
Powstał spot promocyjny - Krakow, free your mind!
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2005-08-11 12:42
|
Temat:
|
Powstał spot promocyjny - Krakow, free your mind!
|
Treść:
|
Aktualność: Na zlecenie dwóch krakowskich magistrackich wydziałów powstał nowy spot telewizyjny, który będzie promował Kraków za granicą na kanałach Eurosport, Discovery i National Geographic.
Bohaterami najnowszego, siedmio i pół minutowego filmu promocyjnego o Krakowie są nie zabytki, ale ludzie i miejsca. Motywem przewodnim filmu jest hasło "Krakow, free your mind".
Film oceniany jest jako doskonały, profesjonalny produkt. Kosztował niewiele - w przygotowanie podstawowej wersji, a także spotów o różnych długościach zainwestowano 239 tys. zł.
Film jest bardzo oryginalny - pokazuje Kraków w całkiem inny sposób, niż dotychczasowe produkcje. W spocie nie ma długich najazdów kamerą na zabytki, nie ma komentarzy z offu. Niewiele jest również historii miasta. Jest natomiast dynamika: szybko zmieniające się obrazy miasta, twarze ludzi opowiadających o nim. Wszystko dzieje się szybko, żyje, pulsuje i intryguje. To, czego turysta chce się dowiedzieć, jest podane w krótkich, zapadających w umysł zdaniach: "Kraków - Tu można odpocząć. Tu się zabawisz. Tu się zakochasz. Tu dobrze zainwestujesz".
Dodatkowo w spocie postanowiono podkreślić nie tylko urok Krakowa i jego infrastrukturę hotelową i rozrywkową, ale również łatwość dotarcia do miasta. "Wszystkie loty prowadzą do Krakowa" - tak Kraków chwali się jednym z głównych atutów - tanimi liniami lotniczymi.
Film robi wrażenie zarówno jako doskonale wyreżyserowany zestaw wątków, jak i dynamiczne i konsekwentne połączenie obrazów i nienachalnej muzyki.
Adresatami spotu są turyści polscy i zagraniczni oraz biznesmeni.
Autorem spotu jest zespół Krakowska Grupa Kreatywna, reprezentowana przez firmę producencką Red IT. Scenariusz napisał Dariusz Królikowski. To on również jest reżyserem filmu.
Spot wygrał z 7 innymi, które dopuszczono do ogłoszonego w ubiegłym roku przez miasto Kraków konkursu, do którego zgłosiło się kilkanaście zespołów autorskich i agencji reklamowych. Nagrodą w konkursie było nakręcenie spotu.
- Wybraliśmy tę propozycję, ponieważ oferowała to, czego szukaliśmy: lekkość, logikę, dynamiczność i przede wszystkim oryginalność kompozycji - mówi Artur Żyrkowski z magistrackiego wydziału promocji i turystyki.
Dziś odbędzie się premiera telewizyjna spotu. Dwa ze spotów, te o długości 15 i 30 sekund, pokaże dziś TVP1 w programie "Lato z Jedynką".
Na początek spot będzie emitowany na kanałach: Eurosport, Discovery i National Geographic. Później, gdy spłyną pieniądze z tytułu taksy turystycznej, dynamiczny i żywiołowy Kraków zobaczą także widzowie znanych europejskich stacji informacyjnych.
|