|
Wątek:
|
Nowe rozporządzenie w sprawie kąpielisk
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2011-06-21 20:24
|
Temat:
|
Nowe rozporządzenie w sprawie kąpielisk
|
Treść:
|
Aktualność: W życie weszło nowe rozporządzenie ministra zdrowia dotyczące ewidencji kąpielisk, a także sposobu oznakowania kąpielisk oraz miejsc, w którym one występują.
Kąpieliska, podobnie jak miejsca wykorzystywane do kąpieli mają być wyraźnie oznaczone. Na tablicach informacyjnych będą widniały podstawowe wiadomości. Za tablice odpowiadają organizatorzy kąpielisk.
Na umieszczonych w widocznym miejscu tablicach muszą znaleźć się takie informacje jak: nazwa kąpieliska, adres, telefon, adres strony internetowej właściwego urzędu gminy odpowiedzialnego za wyznaczenie oraz prowadzenie ewidencji kąpielisk, a także udzielanie informacji. Należy ponadto podać nazwę lub imię i nazwisko, adres i nr tel. organizatora kąpieliska, a także adres i numer telefonu właściwego państwowego inspektora sanitarnego, który sprawuje kontrolę nad danym kąpieliskiem, a także adres strony internetowej serwisu kąpieliskowego prowadzonego przez Główny Inspektorat Sanitarny. Na tablicy powinny pojawić się wiadomości dotyczące aktualnej oceny jakości wody w kąpielisku, jej klasyfikacji, a także informację o zakazie kąpieli bądź zalecenie niekąpania się, ze wskazaniem powodu decyzji.
W chwili, kiedy na kąpielisku obowiązuje stały zakaz kąpieli, właściwy wójt, burmistrz bądź prezydent miasta musi oznakować obszar czytelną informacją o zakazie podając, jego uzasadnienie.
Od 1 stycznia przyszłego roku organizator będzie musiał podawać na tablicy informacyjnej ogólny opis wody w kąpielisku w języku technicznym, który zostanie sporządzony w oparciu o profil wody w kąpielisku. Turyści zyskają również informacje na temat ewentualnych zanieczyszczeń wody oraz liczbie dni, w których kąpiel była zakazana podczas poprzedniego sezonu kąpielowego.
|