|
Wątek:
|
Odpowiedzialność cywilna tour operatora
|
Autor:
|
Czytelnik IP 149.156.220.*
|
Data wysłania:
|
2007-04-20 13:07
|
Temat:
|
Odpowiedzialność cywilna tour operatora
|
Treść:
|
pytanie nie jest zbyt jasno sformułowane, odpowiedzialność organizatora jest oczywista, powstaje ew. problematyka zorganizowania świadczeń zastępczych i ew. odszkodowanie dla klienta
|
Odpowiedzi:
Odpowiedzialność cywilna tour operatora [2007-04-20 13:21 83.22.156.*]
klienci zostali wyrzuceni z hotelu przez policję i właściciela za awantury i okropne zachowanie, za przeszkadzanie innym klientom w hotelu, za wyzwiska i libacje alkoholowe, jest protokół policji i zeznania świadków, klienci skarżą tour operatora za zmarnowany urlop odpowiedz » Odpowiedzialność cywilna tour operatora [2007-04-20 14:28 85.128.115.*]
w dalszym ciągu nie można precyzyjnie na to pytanie odpowiedzieć; istotne jest co w takiej sytuacji zrobił organizator turystyki; jeżeli niewykonanie lub nienależe wykonanie umowy zostało spowodowane działaniem klienta, a wszystko na to wskazuje, to organizator nie ponosi z tego tytułu odpowiedzialności na podstawie art. 11a par. 1 pkt 1 odpowiedz » Odpowiedzialność cywilna tour operatora [2007-04-20 14:48 83.22.156.*]
Touroperator powiadomił Konsulat o toczącej się awaturze w hotelu, wielekrotnie rozmawiał z bełkoczącym klientem, rozmawiał z policją, przedstawicielami konsorcjum turystycznego i ma na to dowody w postaci billingów telefonicznych. Pomimo oświadczeń pisemnych złożonych przez świadków, klienci złożyli sprawę do sądu. Nie chcemy ujawniać ani kraju, ani hotelu, tym bardziej bliższych faktów ze względu na toczącą się sprawę w sądzie. Wyrok sądu na pewno opublikujemy aby służył innym touroperatorom, ponieważ bardzo trudno jest znaleźć podobny przykład w oficjalnej dyskusji na temat odpowiedzialności cywilnej touroperatora. Wszystkie znalezione w internecie artykuły i wyroki dotyczące spraw turystyki dotyczą obrony i ochrony konsumenta. Całkowicie jest problem obrony i ochrony touroperatorów przed aroganckimi i alkoholowymi konsumentami. Dlatego szukamy takiego prawnego przypadku, w którym został oskarżony konsument o zachowanie się sprzeczne z wszystkimi normami społecznymi. Jesteśmy touroperatorem, który oprócz tej sprawy przez wiele lat nie miał i nie ma ani jednej reklamacji. odpowiedz » Odpowiedzialność cywilna tour operatora [2007-04-21 14:42 149.156.220.*]
1) może powoływać się Pan, że powyższa sytuacja była spowodowana działaniem klienta, za które nie ponosi Pan odpowiedzialności (art. 11a) 2) można powoływać się też na art. 640 kodeksu cywilnego (pogląd te nie jest jednak powszechny; zgodnie z tym przepisewm jeżeli do wykonania dzieła potrzebne jest współdziałanie zamawiającego (tu: klienta), a tego współdziałania brak, przyjmujący zamówienie może wyznaczyuć zamawiającemu odpowiedni termin z zagrożeniem, iż po bezskutecznym upływie wyznaczonego terminu będzie uprawniony do odstąpienia od umowy są organizacje i instytucje działające w celu ochrony prawa konsumenta, są i inne, działające w ochronie przedsiębiorców, także biur podróży; że te ostatnie funkcjonują tak a nie inaczej, można mieć pretensje tylko do siebie cep odpowiedz »
|