|
Wątek:
|
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2011-03-18 09:51
|
Temat:
|
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB
|
Treść:
|
Aktualność: 17 marca odbyła się konferencja prasowa MSiT oraz POT-u. Podsumowano na niej udział Polski w targach ITB.
Jak poinformowano - Polska pokazała się na ITB jako kraj nowoczesny. Kampania wizerunkowa naszego kraju była prowadzona pod hasłem "Move Your Imagination". Odwiedzający polskie stoisko byli zaintrygowani zmianami jakie zaszły w Polsce na przestrzeni ostatnich lat. Ogólnie udział Polski w ITB został zakończony sukcesem.
|
Odpowiedzi:
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB [2011-03-21 12:52 83.19.214.*]
Wklejam swój komentarz do Targów ITB zamieszczony na Turystyce Małopolskiej: Minęło już parę dni od zakończenia targów ITB w Berlinie - powoli opadają emocje. Niektórzy przedsiębiorcy wracają z nowymi kontaktami i umowami, podczas gdy inni zastanawiają się czemu targi nie były dla nich udane. W prasie pojawiają się komunikaty o "wielkim polskim sukcesie", "tłumach w polskim pawilonie" i świetnej akcji promocyjnej Polski. Czy rzeczywiście tak było, czy możemy mówić o sukcesie? Mam co do tego dosyć duże wątpliwości… Niestety zadowolenie wyrażają głównie organizatorzy Polskiego Stoiska Narodowego jak również osoby zasiadające we władzach organizacji turystycznych, a prawie wszyscy wystawcy, z którymi rozmawiałem na Targach byli raczej zniesmaczeni. Dlaczego tak różne jest postrzeganie tej samej imprezy? Wystarczyło przejść się po całych targach by bez trudu dojrzeć, że polskie stoisko na tle innych krajów było pozbawione wyrazu i nudne. Ani nie było ekskluzywne, ani nowoczesne, ani oryginalne - było po prostu nijakie. Ciągi piesze były wąskie, stoiska na tle innych państw prezentowały się ubogo, w dodatku brak było jakichkolwiek separatorów pomiędzy nimi co nie sprzyjało prowadzeniu spokojnej, biznesowej rozmowy. Stoiska miast i regionów z braku czytelnej komunikacji zlewały się w jedną całość i trudno było się zorientować czy jesteśmy jeszcze przy stoisku Małopolski, czy to już może Kraków, Zakopane lub Wieliczka. Nie wiem kogo miały przyciągnąć hasła niektórych regionów zaprezentowane w języku polskim - vide "Podkarpacie - otwarta przestrzeń"? Dlaczego przy wejściu do pawilonu polskiego nie było dużej mapy pokazującej cały kraj? Dlaczego spikerki, w trakcie imprez odbywających się na scenie, w 90 %% posługiwały się językiem polskim? Do kogo ten przekaz był skierowany? Może do tych, których podstawowym zadaniem było odtrąbić wielki sukces narodowego stoiska zaraz po powrocie, a którzy niekoniecznie znają obce języki? Dla wystawców prezentacje w języku angielskim lub niemieckim nie stanowiły by żadnego problemu, a dla zagranicznych gości z pewnością stanowiłyby spore uproszczenie w odbiorze polskiego pawilonu jako całości. Wystarczyło przejść przez stoiska Łotwy, Węgier, Słowenii, Rumunii, Czech czy Słowacji by zobaczyć, że kraje o wiele mniejszej powierzchni i budżetach, dotknięte daleko bardziej niż Polska kryzysem i w dodatku nie będące krajem partnerskim ITB potrafiły zagospodarować swoją przestrzeń interesująco, oryginalnie i z pomysłem. Jeśli są Państwo ciekawi, zapraszam do galerii - proszę kliknąć: http://www. facebook. com/album. php?id=248134180427&aid=343794 Dlaczego Polska - organizator EURO 2012 praktycznie nie skorzystała z możliwości promocji tej imprezy? Tym bardziej dziwi fakt, że marzec jest miesiącem, w którym można kupić bilety na tę imprezę - dlaczego nie stworzono stoiska komputerowego z dostępem do panelu biletowego? Dwa XBOX-y, na których można było zagrać w piłkę oraz równie miniaturowe... odpowiedz »
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB [2011-03-28 14:52 77.253.5.*]
racja, racja i jeszcze raz racja. Najbardziej popularne na polskich stoiskach były duże papierowe torby (w coś trzeba było pakować materiały promocyjne, niekoniecznie z Polski). Stwory - beznadziejne, jak powiedział mi znajomy Niemiec jego skojarzenie było - "Polska - kraj z kosmosu" i nie mówił tego poważnie, mało się nie zakrztusił ze śmiechu. Księstwo Liechtenstein miało ciekawszą i lepiej podaną ofertę niż Polska, a osiągnęli to bardzo pomysłowo - dali ludziom Photo Point i by mogli zabrać ze sobą pocztówkę z widokami Księstwa i ... własną fotografią. Zresztą co tam Księstwo. Wspaniale przechodziło się obok oferty Niemiec, Francji, Grecji. Ameryka Środkowa i Karaiby wykorzystały siłę swojego, nieznanego w Europie folkloru. Kolejki gwarantowane. Jeżeli na promocję Polski poszło na ITB 15 milionów euro - to gratuluję. odpowiedz »
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB [2011-03-28 12:00 80.72.46.*]
ja byłem na SATTE w Delhi, poszedłem z ciekawościa do Polskiego stoiska, po 5 minutach oglądania folderów i pleców obsługi stoiska bawiącej sie komputerem poszedłem dalej załatwiać swoje sprawy. odpowiedz »
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB [2011-03-21 13:02 83.13.75.*]
zgadam się z tym w 100% i potwierdza to moje uwagi które staram się przekazać innym. odpowiedz »
POT - podsumowanie działań promocyjnych Polski na ITB [2011-03-23 17:22 91.150.223.*]
Koszmarne stwory - tak można podsumować promocję Polski i polskie stoisko. Byłem, uczestniczyłem i widziałem... A co do decydentów polskiej turystyki spędzających większość czasu w restauracji polskiej przy piwku (od rana) to szkoda gadać - to gorsza banda niż PZPN... odpowiedz »
POT o berlińskich targach [2011-03-18 09:51 193.33.125.*]
...a czym udział Polski na ITB miał zostać zakończony? TYLKO SUKCESEM w oczach decydentów turystycznych - bo w oczach: Niemców, Berlińczyków, także niektórych polskich wystawców i zwiedzających "tTRAGEDIA" (KH) odpowiedz »
POT o berlińskich targach [2011-03-18 10:57 83.13.75.*]
Polskie stoisko było chyba najgorsze ze wszystkich. Oto kilka uwag: 1. na wejściu te stoliki przykryte obrusikiem a nie profesjonalnie zorganizowanie informacji o wystawcach itp. 2. Scena na której 90% wypowiedzi była po Polsku - chyba tylko dla wystawców to było. 3. Brak widocznych elementów EURO2012 4. dziewczyna z Xbox-em - chyba pokazywaliśmy że też mamy w Polsce takie urządzenia 5. Brak prostych elementów kojarzących się z kulturą Polską. Mam na myśli choćby takie art żywnościowe które wpisujemy na listę produktów regionalnych 6. Nie widziałeś rozpoczęcia w 3D nie masz wiedzy odnośnie koncepcji stoiska -a tak zrobiła większość firm odwiedzających targi a nie wystawców. 7. Pokazy Polskiej mody z Ewą Minge - czy widział ktoś na stoisku Włoch pokazy projektantów mody????? Ja osobiście widziałem atrakcje turystyczne a nie pokazy jakiś tam projektantów! Nie znam osobiście żadnego wystawcy Polskiego któremu by się to podobało. Większość Krajów pokazywała to co ma a my w koncepcji - MUSISZ MIEĆ WYOBRAŹNIĘ ABY COKOLWIEK ZOBACZYĆ! Kasa poszła - leśne dziadki zadowolone i wszystko gra. Świat widział i się śmiał a mi było smutno :-( odpowiedz »
POT o berlińskich targach [2011-03-18 10:35 95.49.97.*]
Może zróbmy "ankietę". Czy rzeczywiście to był taki sukces? Niech się wypowiedzą wystawcy i branżowi odwiedzający. Ciekawe co przeczytamy w innych branżowych mediach... odpowiedz »
|