|
Wątek:
|
15 tys. zł za ingerowanie w zapis tachografu
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2007-02-18 10:16
|
Temat:
|
15 tys. zł za ingerowanie w zapis tachografu
|
Treść:
|
Aktualność: W styczniu tego roku inspektorzy Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Białymstoku zatrzymali dwa samochody ciężarowe, należące do litewskiego przewoźnika. W wyniku kontroli wykresówek stwierdzono, że kierowcy mieli, pomimo poruszających się pojazdów, rysowany na tarczkach odpoczynek. Inspektorzy podejrzewali możliwość manipulacji zapisami tachografu przy pomocy dodatkowego niedozwolonego urządzenia.
Pojazdy skierowane zostały do serwisu tachografów w Suwałkach, gdzie stwierdzono zainstalowaną wewnątrz tachografu dodatkową płytkę elektroniczną, sterowaną pilotem i służącą do zmiany wskazań powyższych urządzeń.
Przewoźnik otrzymał dwie kary pieniężne po 15 tys. zł. Powiadomiona została również Komenda Policji w Suwałkach. Policjanci wnieśli sprawę do prokuratury, kierowcy zostali czasowo zatrzymani w związku z fałszowaniem dokumentów. Kierowcy dobrowolnie przystali na propozycję prokuratury, która ma wystąpić do sądu o ukaranie ich grzywną w wysokości 1500 zł oraz karą więzienia w wymiarze 10 miesięcy z zawieszeniem na 3 lata.
W 2006 roku inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili 160 tys. kontroli. W wyniku czego stwierdzono ponad 146 tysięcy naruszeń sankcjonowanych zgodnie z załącznikiem do ustawy o transporcie drogowym.
Ponad 81 tys. stwierdzonych naruszeń, czyli 55% dotyczyło nieprzestrzegania przez kierowców przepisów związanych z czasem prowadzenia pojazdów oraz obowiązkowych przerw i odpoczynków. Zauważono skrócenie dziennego czasu odpoczynku, przekroczenie maksymalnego dziennego czasu prowadzenia oraz przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia bez przerwy. Ponad 33 tys. naruszeń, czyli 22% związanych było z nieprawidłowym używaniem tachografów. W 268 przypadkach do tachografu zostały podłączone niedozwolone urządzenie dodatkowe, a w 426 przypadkach wykryto samowolną ingerencję w urządzenie, w wyniku czego nastąpiła zmiana wskazań urządzenia.
|
Odpowiedzi:
ITD karze przewoźników, którzy ingerują w zapisy... [2007-02-18 13:43 83.30.96.*]
A może w końcu ktoś by się zastanowił nad sensem i ideą stosowania tachografów, bo w Polsce na pewno nie służą one bezpieczeństwu na drogach. Od 20 lat zajmuję się transportem i doskonale orientuję się w sytuacji. Stosowanie ograniczenia w postaci dozwolonego 9-cio godzinnego czasu prowadzenia pojazdu można stosować w wielu krajach europejskich, gdzie kierowca wyjeżdża na autostradę, naciska gaz do dechy lub włącza tempomat i jedzie swoje 4,5 godz., potem przerwa i dalej. Po Polskich drogach kierowca za 9 godz nie przejedzie ani połowy tej odległości, a jadąc zgodnie z przepisami to chyba nawet nie więcej niż 1/3. Dlatego właśnie kierowcy TIR-ów instalują CB radia, informują się o kontrolach na drogach, i podobnie jak na zachodzie gaz do dechy. Ale nie po autostradzie tylko w terenie zabudowanym, na przejściach dla pieszych, na skrzyżowaniach itd, bo czas liczy się najbardziej. Jak nie zdąży to wróci do domu następnego dnia. Osobiście uważam, że bezpieczniej byłoby jechać dłużej nawet kilka godzin, ale trochę wolniej. Dlatego stosowanie wysokich kar za przekroczenia czasu prowadzenia pojazdu niestety nie poprawia bezpieczeństwa, a wręcz przeciwnie, powoduje zwiększone ryzyko spotkania się na drodze z wielkimi ciężarówkami. odpowiedz » ITD karze przewoźników, którzy ingerują w zapisy... [2007-02-18 10:16 83.15.131.*]
a moze tur-info dowiedzialoby sie i podalo do publicznej wiadomosci ile kar jest przez itd nieslusznie wymierzonych co potwierdzil sad? jakie straty z tego powodu poniesli polscy przewoznicy? odpowiedz »
|