|
Wątek:
|
Hotelarze powinni się ubezpieczać!
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2006-12-21 13:49
|
Temat:
|
Hotelarze powinni się ubezpieczać!
|
Treść:
|
Aktualność: Jacek Piasta z Polskiego Zrzeszenia Hoteli, jednocześnie wykładowca Wyższej Szkoły Handlu i Finansów Międzynarodowych w Warszawie wyjaśnia dlaczego właściciele hoteli powinni się ubezpieczać. Na gościa hotelowego niebezpieczeństwo czeka nie tylko na krótkiej drodze z parkingu do pokoju. Klient może też poślizgnąć się na mokrej podłodze przy windzie. Dodatkowo restauracja, zaplecze rekreacyjne i konferencyjne zwiększają ryzyko wypadku - pisze Gazeta Prawna.
Goście bardzo często składają skargi na zniszczone rzeczy w hotelowej pralni, zgłaszają kradzież biżuterii, telefonów a nawet komputerów przenośnych. Równie często żądają odszkodowania za porysowany samochód na parkingu i za zakłócanie ciszy nocnej.
Jacek Piasta zaznacza - Zdaniem niektórych klientów, hotel to takie dobre miejsce, z którego stosunkowo łatwo można wydobyć pieniądze lub świadczenia w ramach zadośćuczynienia.
Jednak hotele się przed takimi wyłudzeniami bronią. Przede wszystkim regulaminem i obowiązkiem meldunku wraz z podpisaniem przez gościa, że zapoznał się z warunkami pobytu w hotelu. Dodatkowo regulamin umieszczany jest w każdym z pomieszczeń, którego nieumiejętne użytkowanie może stać się pretekstem do roszczeń klienta. Hotele wprowadzają też systemy nadzoru i kontroli, które gwarantują przestrzeganie i dopełnianie procedur na każdym odcinku prowadzonej działalności. W kuchni system HACCP sprowadził do minimum ryzyko podania przeterminowanych produktów.
Dodatkowo hotelarze powinni się ubezpieczać od wszystkich potencjalnych ryzyk i odpowiedzialności z nimi związanych. W tym też od odpowiedzialność cywilnej, która bardzo często się pojawia.
Stawka ubezpieczeniowa jest dość wysoka, bo wynosi od kilkuset złotych do kilku tysięcy złotych. Jednak odszkodowania, które ubezpieczalnie wypłacają w imieniu obiektów hotelowych lub hotelom z różnych tytułów, wynoszą od kilku (za zalanie pokoju) do kilkuset (za zniszczenie samochodów na hotelowym parkingu strzeżonym) tysięcy złotych.
|