|
Wątek:
|
zasady współpracy
|
Autor:
|
Czytelnik IP 194.145.96.*
|
Data wysłania:
|
2006-12-14 11:37
|
Temat:
|
zasady współpracy
|
Treść:
|
Witam,
Może ktoś z Was się orientuje, na jakich zasadach mogą współpracować ze sobą biura podróży i inne podmioty takie, jak szkoły, domy dziecka, stowarzyszenia. Jeżeli np. szkoła chce zorganizować letni obóz lub kolonię dla swoich uczniów i przy pomocy własnej kadry, a nie jest organizatorem turystyki to czy: - szkoła kupuje usługę turystyczną w biurze podróży, które wystawia tejże szkole fakturę VAT - biuro podróży kupuje usługę edukacyjną w szkole, a szkoła wystawia fakturę VAT organizatorowi imprezy.
Bardziej logiczne wydaje mi się pierwsze rozwiązanie. Nie wiem jednak, czy dopuszczają je przepisy. Czy może być tak, że najpierw szkoła "sprzedaje" swoją ofertę uczniom/uczestnikom kolonii, a potem kupuje (jako klient instytucjonalny) usługę turystyczną u zarejestrowanego organizatora turystyki.
Czy szkoła nie jest w tej sytuacji tzw. pośrednikiem, co by znaczyło, że też podlega rejestracji i konieczności spełnienia określonych wymogów (w zasadzie takich samych, jakie obowiązują organizatorów turystyki).
pozdrawiam,
|