|
Wątek:
|
Szybka kolej dla Śląska
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2005-06-29 11:22
|
Temat:
|
Szybka kolej dla Śląska
|
Treść:
|
Aktualność: Władze wojewódzkie na Śląsku zastanawiają się nad koncepcją szybkiej kolei. Dzięki niej podróż czystym, wygodnym pociągiem wahadłowym z Katowic do Gliwic, Tychów i Dąbrowy Górniczej powinna trwać około pół godziny.
Do realizacji ten koncepcji konieczny jest tabor i odpowiednia infrastruktura. Tabor w postaci zmodernizowanych tradycyjnych pociągów (modernizacja jednego skłądu kosztuje ok. 1,8 mln zł) zapewnić ma województwo. Natomiast kolej powinna zapewnić odpowiednią infrastrukturę, która pozwoli na przejazd z normalną prędkością po całej trasie. Obecnie są miejsca gdzie pociągi muszą zwalniać do około 15 km/h co zniechęca do podróży koleją wielu potencjalnych pasażerów.
Jeśli do tych wszytskich zmian dojdzie, kolej stanie się groźnym konkurentem transportu autobusowego na terenia aglomeracji śląskiej.
|
Odpowiedzi:
Śląska kolej, a może co innego..... [2007-11-19 12:20 62.179.31.*]
Przede wszystkim nie kolej torowa tylko system magnetycznej (maglev), radze trosze poczytać na jej temat. Aby region wciąż się rozwijał i przybliżył nas do 22 wieku. Za tą inwestycje powinni zapłacić wszyscy tzn. cała Polska, ponieważ Śląsk dał tej naszej ojczyzniejw, której żyjemy, więcej niż niejeden region czy województwo. Choćby za dewastacje środowiska oraz jako rekompensata za surowce mineralne, z których korzystała cała Polska nie mówiąc o warszawce!! odpowiedz » tak chcemy śląskiej SKM !!! [2006-01-07 00:43 999.999.999.*]
to jest chore ze pociagi w najwiekszej aglomeracjii (konurbacji ) mogłyby jezdzic zdecydowanei lepiej -w szczególnosci odcinek Tarnowskie Góry - Katowice , nitka Gliwice -Katowice jest lepiej jezeli chodzi o szybkosc ,ale czy to ma byc XXI wiek ?? zdecydowanei zmodernizowac tabor ( a najlepiej gruntownie poprzez wymiane na nowoczesny) oraz stan Śląskich rozklekotanych torowisk pozdrawiam odpowiedz » Śląska kolejka [2005-06-29 11:22 999.999.999.*]
W latach 70 - tych pociągi z Katowic do Gliwic jeździły co ok. 10-12 minut , a trasę tę pokonywały w 28-32 minuty. W latach 80 jeździły o dziwo bardzo punktualnie. Może chodzi o odmrożenie zatrzymanej iwestycji - tj. tzw Śląskiej Kolei Regionalnej. Nad czym się tu zastanawieć ? To należało zrobić 30 lat temu, i nad czym tu myśleć: szybkość handlowa 15 km/godz ? W Stanach takie kolejki np San Francisco uzyskiwały z końcem lat 60-tych szybkość handlową 80 km/godz z przystankami co 6 km. Niech mnie "władze" województwa nie rozśmieszają. odpowiedz » (brak tematu) [2005-06-30 13:47 999.999.999.*]
A całą koncepcję SKR i 'wahadeł' jako ich wstępnego etapu opracował ówczesny docent Rościszewski z Politechniki Śląskiej. Do dziś można zobaczyć na niektórych ceglanych murach napisy "SKR" wskazujace na obiekt do wyburzenia. odpowiedz » Szybka kolej dla Śląska [2005-06-30 00:31 999.999.999.*]
no jasne - to powinno ruszyć ! może doczekamy się polączeń z prawdziwej bajki - żeby się nie zapadły pod ziemię przy prędkości 10 km/godz............ i chętnie do Bytomia ! odpowiedz »
|