|
Wątek:
|
Linie lotnicze walczą z internetowymi oszustami
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2010-10-12 19:55
|
Temat:
|
Linie lotnicze walczą z internetowymi oszustami
|
Treść:
|
Aktualność: Przez fałszywe transakcje płatnicze w internecie linie lotnicze odnotowują rocznie straty w wysokości dziesiątków milionów dolarów.
Według szacunków brytyjskiego oddziału Deloitte blisko połowa ankietowanych spośród 50 światowych przewoźników odnotowała w ubiegłym roku wzrost oszustw internetowych. W wyniku takich oszust każda linia lotnicza straciła średnio 2,4 mln dol. Według innych danych np. firmy CyberSource, która zajmuje się bezpieczeństwem płatności elektronicznych w 2008 roku straty wynosiły 1,4 mld dol.
Linie lotnicze z tego powodu ulepszają systemy rezerwacji, współpracują z firmami oferującymi systemy zabezpieczeń oraz instytucjami finansowymi mającymi doświadczenie w ściganiu oszustów internetowych.
Najbardziej popularnym w branży lotniczej nadużyciem jest zakup biletu za pomocą kradzionego numeru karty kredytowej. W USA za pomocą kradzionych kart kredytowych i debetowych szajka złodziei kupowała bilety lotnicze, a następnie je odsprzedawała. Szacuje się, że poniesione przez linie lotnicze, banki i właścicieli kart straty wyniosły ponad 20 mln dol.
|