|
Wątek:
|
Hotelarze narzekają: gości przybywa, ale przychody niższe
|
Autor:
|
Czytelnik IP 83.26.168.*
|
Data wysłania:
|
2010-06-25 13:05
|
Temat:
|
Hotelarze narzekają: gości przybywa, ale przychody niższe
|
Treść:
|
Aż strach pomyśleć co będzie w Polsce kiedy liczba miejsc noclegowych na 10 tyś. mieszkańców dorówna Europie Zachodniej.
Monitoruję rynek w Polsce i na świecie. Miałem kontakt z wieloma hotelarzami w Polsce i to co usłyszałem w zakresie zarządzania przychodami jest tragikomiczne. Około 90 procent polskich hoteli w odróżnieniu od zachodnich konkurentów nie posiada wydajnych standardów zarządzania przychodami z rezerwacji. W Polsce zarządzanie przychodami często ogranicza się do obniżania cen, aby zwiększyć sprzedaż jednak badania w tym zakresie pokazują, że taka taktyka przynosi więcej szkody, niż pożytku. Pomijając fakt mniejszego RevPAR, trudniej będzie wrócić do wyższego poziomu cen w warunkach rosnącej konkurencji, plus obniżanie cen powoduje degradację marki, co ma wpływ na sprzedaż.
Przeglądam wiele ofert hoteli, sposób prezentacji i sprzedaży, i nie mogę zrozumieć jak można popełniać tyle błędów, np. źle opisana oferta, błędne usability strony WWW, zamknięta sprzedaż w GDS i innych portalach w złych momentach czasu, marna promocja i reklama, brak jakichkolwiek narzędzi monitorowania cen konkurencji itd.
Drodzy hotelarze! Potrzebujecie pomocy. Zwiększajcie swój przychód. Chętnie udzielę dodatkowych informacji. Jarek Email: prasa.jar434@mamber.net
|