|
Wątek:
|
Praca, która uskrzydla - stewardessy i stewardzi
|
Autor:
|
Czytelnik IP 86.9.114.*
|
Data wysłania:
|
2010-06-18 13:48
|
Temat:
|
Pracuję jako cabin crew i jest lipa
|
Treść:
|
Ja za 1 miesiąc dostałem 750f netto. Wylatałem 91 godzin płatnych(w tym bodaj 18 bezpłatnych - treningowych). Maksymalnie można wylatać 100 w miesiącu. Problem polega na tym, że płacą tylko za godziny lotu. Gdy mam 4 sektory(np. x -> Piza -> x -> Rzym Ciampino -> x) pracuję jakieś 12 godzin w sumie, a płącą mi tylko za 8-9. W dodatkowo są to loty do Włoch, a Włosi są nieogarnięci nie gadają po angielsku i mają za duże i przepełnione torby wiec postój na płycie lotniska się wydłuża a tym samym dłużej pracuję za darmo. W drugim miesiącu wypłata powinna być większa gdyż dochodzi do tego commission(procent od sprzedaży na pokładzie) no i same płatne loty. O ile wiem moja baza jest jedną z najcięższych i to widać. Przed lotem w Crew Roomie(miejsce gdzie przed każdym lotem odbywają się briefing'i - ustalana jest pozycja w samolocie każdego z członków cabin crew, informacje o lotach, czasy, promocje oraz pytania sprawdzające wiedzę z manuala). Jak nie odpowiecie na pytania to macie kilka dodatkowych(3), wciąż lipa? Nie latacie i macie loty bezpłatne treningowe(bardzo dobry sposób, żeby nie tylko sprawdzić wiedzę ale sprawić sobei darmowych pracowników). Dodam, że trzeba przyjść na godzinę przed lotem do pracy. Jest wieczne ciśnienie wymagają Bóg wie czego, pot mi po dupie płynie bardzo często. Przed lotem trzeba paxów usadzić pochować ich torby dać im pasy dla infantów, policzyć, zrobić demo i rozdać menu. Praca z ludźmi nie jest łatwa. Paxy nei ułatwiają pracy a codziennie latacie z inną załogą. Po starcie są gazety. Następnie podczas lotu serwis ma ruszyć 5 minut po starcie, a ludzie jak jeden mąż wstają do sikania i kupa z serwisu. Nie słuchają PAów i trzeba każdemu tłumaczyć, że teraz robi się to a nie co innego. Potem są papierosy bezdymne(..), zdrapki(kosmos?!), gift service(perfumy, bilety itd), karty telefoniczne(na kiego to komu?), potem kolejny serwis jeśli długi lot. Na ostatnim locie trzeba zamknąć bar i policzyć kasę i wypełnić tonę papierów(robi to najstarszy członek cabin crew). Zamykanie bary bardzo często robi sie już na ziemi kiedy nam za to nie płacą(fajne?). Grooming(wygląd) ma być zawsze suepr według standardów, jak nei jest to lecą raporty na nas. Za kurs trzeba zapłacić 1000euro za sezonowy kontrakt na 6 miesięcy i około 1800f za 3 letni. Jest to jedyna firma która pobiera opłaty za kurs ale biorą jak leci ludzi(chyba, że się nie nadają do niczego). Potem trzeba to spłacać w ratach albo dostać kasę z urzędu pracy i mieć kurs za darmo(zgłosić to należy na 30 dni przed robotą). Powiem szczerze, że kurs był ciężki trzeba było w to kupę kasy wpakować, a kokosów z tego nie ma i nie będzie. Wypłaty o ile wiem nie są nędzne ale to nie jest warte zachodu. Lepiej skończyć kurs gdziekolwiek indziej gdzie jest bezpłatny i zarabiać trochę mniej. Można pisać i pisać, ale naprawdę wszyscy ludzie z mojego kursu co trafili ze mną do mojej bazy są niezadowoleni. Chyba, że chcecie zdobyć doświadczenie - proszę bardzo. Powiem tyle, zarabiałem podobnie w jakiejś marnej fabryce, bez całego stresu i ciśnienia. Aha jak Wam ktoś powie o kontraktach bez pośredników (podstawa około 800f plus to co wylatacie plus commission co daje nieraz 1700f )to możecie o tym zapomnieć u mnie się czeka na nie po 1,5 roku do 2,5 nawet. Uk wygrzebuje się z kryzysu i irlandzki MarianAir nie dba o pracowników bo zawsze ktoś się znajdzie, kto potrzebuje pracy. Przed kryzysem były kontrakty nie było papierów nei było takiego ciśnienia. U mnie ludzie zwalniają się po tygodniu, w 1 dniu lub po miesiącu, bo to jest lipa.
Pozdrawiam ciepło :)
|
Odpowiedzi:
Pracuję jako cabin crew i jest lipa [2012-09-16 15:41 83.28.123.*]
wszystkie info na temat rekrutacji i pracy cabin crew są na cabincrew24.com. Znajdziecie tam wiele ciekawych i przydatnych informacji. odpowiedz » Pracuję jako cabin crew i jest lipa [2012-01-22 18:18 178.235.25.*]
Wcale nie jest tak super jak mówią. Pracuję w bazie w Gironie. W bardzo dobry miesiąc można zarobić około 1000-1100 Euro, w gorszy jedynie 800-900. Na wynajęcie pokoju oraz jedzenie w Hiszpanii trzeba liczyć co najmniej 600-700 Euro na miesiąc, tak więc na życie niewiele zostaje. Poza tym w Gironie nic się nie dzieje, a dojazd do Barcelony zajmuje sporo czasu no i kosztuje. Warunki pracy oraz atmosfera także pozostawiają wiele do życzenia. Nie pchałabym się w to po raz drugi. Nie polecam! odpowiedz » Pracuję jako cabin crew i jest lipa [2012-08-13 12:02 85.219.166.*]
hej, mam pytanie odnośnie badań do ryanaira...jak dokładnie wyglądają?czy są przed odbyciem kursu czy dopiero po?z góry dziękuję za odpowiedź...chętnie nawiąże kontakt ze stewardessą ponieważ mam jeszcze kilka pytań moje gg 10101067. odpowiedz » Ryanair zarabia na wszystkim i na pasazerach i... [2010-07-21 14:46 94.6.110.*]
pracuje dla ryanaira ale mam nadzieje ze juz niedlugo. tak jak moja poprzedniczka napisala o tym co tu sie dzieje to ksiazke mozna napisac. firma dziala na zasadach prlowskich. zastraszanie i donoszenie jest w firmie mile widziane. i wierzcie mi te negatywne posty o nich maja na celu uchronienie kolejnych setek osob pakujacych sie w to . na wszelkie pytania moge odpowiedziec na gadu: 25095073 odpowiedz » Ryanair zarabia na wszystkim i na pasazerach i... [2011-08-21 14:24 91.146.196.*]
jestem po rozmowie kwalifikacyjnej na stanowisko stewardesy,bardzo chciałabym z pania porozmawiać czy dobrze robię. bo koszt jest duży a opinie różne. pozdrawiam elżbieta odpowiedz » Pracuję jako cabin crew i jest lipa [2010-06-18 13:52 86.9.114.*]
dotacje za kurs UP 30 dni przed kursem - sorry. odpowiedz » Pracuję jako cabin crew i jest lipa [2010-07-07 19:59 216.226.72.*]
I Mr.Morgan Dave, daję pożyczki poważne myślące osoby. Daję mój kredyt w wysokości 5% stawki, najmniej $ 5,000.00, a maksymalnie $ 120,000,000.00 5.000,00 zł i to £ 120,000,000.00 GB funtów .. Skontaktuj się teraz z tym info poniżej: Oferujemy następujące rodzaje kredytów dla osób prywatnych * Kredyt krajowy (Secure i niezabezpieczone) * Personal Loans (Secure i niezabezpieczone) * Kredyty biznesowe (Secure i niezabezpieczone) * Kredyt konsolidacyjny. * Kredyty studenckie. Imiona i nazwiska:. KRAJ: STAN: ADRES: SEX: WIEK: Dochody miesięczne: Kwoty potrzebnej do pożyczki:. Cel pożyczki:. Numer telefonu:. Kontakt e-mail: morganloaninvestment20@gmail.com odpowiedz »
|