|
Wątek:
|
Wystartowała Akademia Gościnności
|
Autor:
|
Czytelnik IP automat.*
|
Data wysłania:
|
2010-04-16 12:02
|
Temat:
|
Wystartowała Akademia Gościnności
|
Treść:
|
Aktualność: House of Skills realizuje projekt szkoleniowy dla firm świadczących usługi gościnności. Patronat nad projektem objęła Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
Akademia Gościnności to projekt zainicjowany przez firmę szkoleniowo - doradczą House of Skills. Jego uczestnikami są pracownicy mikro, małych i średnich firm z branży hotelarskiej, którzy mają bezpośredni oraz telefoniczny kontakt z klientem. Dzięki szkoleniom będą mogli oni podnieść swoje kwalifikacje w zakresie obsługi klienta. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, a jego realizację nadzoruje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości. Patronem Akademii Gościnności i konsultantem programów szkoleń została Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.
"W branżach usługowych sukces zależy od zadowolenia klienta, a ono zależy przede wszystkim od jakości obsługi." - mówi Magdalena Cieślak, opiekun projektu z House of Skills. "Gościnność wymienia się obok smacznej kuchni i komfortu, jako jedną z reguł, na których powinien opierać się idealny obiekt hotelowy. Ich brak skazuje na niepowodzenie. Nie wystarczy wyłącznie szeroko się uśmiechać. Trzeba umieć profesjonalnie zareagować i odpowiednio się zachować w nietypowych sytuacjach. Budowanie trwałych relacji z klientem polega również na umiejętności wyjścia naprzeciw nieprzewidzianym problemom w taki sposób, by mimo wszystko klient pozostał usatysfakcjonowany."
W związku z organizacją mistrzostw Europy w piłce nożnej w 2012 roku, w Polsce rosną inwestycje w rozwój bazy noclegowej. Chociaż z powodu spowolnienia gospodarczego tempo wzrostu nie jest takie, jakie zakładano w 2008 r., przedstawiciele polskiego hotelarstwa zapowiadają, że miejsc do spania przyjezdnym nie zabraknie. Według Ministerstwa Gospodarki nasz kraj w 2012 roku odwiedzi ponad 20 milionów osób. Oprócz hoteli luksusowych powstają także obiekty o niższym standardzie - hotele ekonomiczne i hostele. Każdy z nich będzie wymagał zatrudnienia wykwalifikowanej obsługi.
Akademia Gościnności obejmuje 6 szkoleń:
- Sztuka budowania doskonałych relacji z klientem;
- Obsługa klienta w trudnych sytuacjach;
- Prezencja i savoir vivre w obsłudze klienta;
- Skuteczna sprzedaż przez telefon, czyli budowanie zyskownych i trwałych relacji z klientem;
- Profesjonalna rozmowa z klientem w języku angielskim;
- Nowoczesny menedżer jakości obsługi klienta.
Szkolenia będą odbywały się w ośrodkach szkoleniowych na terenie siedmiu województw: mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego, wielkopolskiego, dolnośląskiego, zachodniopomorskiego i pomorskiego. Projektem zostanie objętych 1680 osób.
House of Skills S.A. to firma szkoleniowo-doradcza, którą wyróżnia oferta łącząca specjalizację i kompleksowość i zindywidualizowane doradztwo biznesowe. Struktura firmy obejmuje sześć obszarów merytorycznych - Centrów kompetencji: Przywództwo i zarządzanie, Strategie, Efektywność osobista i zespołowa, Systemy oceny i rozwoju pracowników, Obsługa klienta, Centrum technologii i innowacji / e-learning.
Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego jest rzecznikiem środowiska biznesu hotelowego i gastronomicznego w kontaktach z administracją państwową na szczeblu lokalnym, regionalnym, krajowym oraz na szczeblu Unii Europejskiej. Prowadzi działalność promocyjną na rzecz członków, organizuje imprezy i spotkania integracyjne hotelarzy i restauratorów. Rekomenduje zarówno obiekty hotelowe i firmy z nimi współpracujące jak i produkty i usługi dla hotelarstwa i gastronomii. Izba współpracuje z HOTREC - Konfederacją Narodowych Organizacji Hoteli, Restauracji, Kawiarni w krajach UE i europejskim obszarze ekonomicznym , m. innymi w zakresie bieżącego monitorowanie prawa Unii Europejskiej i jego skutków dla branży hotelarskiej i gastronomicznej w naszym kraju.
|